• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    שבבי בינה מלאכותית מביאים לדמוקרטיזציה. איור: אבי בליזובסקי באמצעות Ideogram.ai

    "הבינה המלאכותית תביא לדמוקרטיה של המיחשוב ובפרט בתחום השבבים"

    מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

    TSMC מתחילה בבניית מפעל Fab 21 שלב 3 באריזונה לטכנולוגיות 1.6 נ"מ ו-2 נ"מ

    למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

    למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

    Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

    Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

    אירופה מבקשת עצמאות בתחום השבבים. המחשה: depositphotos.com

    האיחוד האירופי מכין את חוק השבבים 2.0 על יסוד “חשיבות אסטרטגית”

    קובי חנוך, מנכל ויביט נאנו. צילום יחצ

    לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו

    Trending Tags

    • בישראל
      הצוות המוביל של NeuReality. משמאל לימין - סמנכ"ל VLSI יוסי קסוס, מנכ"ל משה תנך, CTO ליאור חרמוש, סמנכ"ל תפעול צביקה שמואלי. צילום - יוסי זליגר

      ניוריאליטי תציג ב- ChipEx2025 דרך למצות יותר את ה-GPU בעיבוד בינה מלאכותית, כדי להוזיל מאוד את עלויות השימוש

      ענבר דג סמנכ"לית מו"פ בחברת פונוניקס. צילום באדיבותה

      לקראת ChipEx2025: היהלום שבשבב

      Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

      Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

      פוסטר על שיתוף פעולה קודם בין וויביט ל-DB HiTek

      וויביט מתקדמת לקראת שלב הייצור: יצרנית השבבים הדרום-קוריאנית DB HiTek תציג שבבים המבוססים על טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי

      פרופ׳ זיאד חנא, מנהל מרכזי הפיתוח של קיידנס בישראל. צילום יח"צ

      לקראת ChipEx2025: "הבינה המלאכותית יכולה להקפיץ קפיצת מדרגה את תהליך תכנון השבבים"

      הודו כמדינה טכנולוגית. אילוסטרציה: depositphotos.com

      אדאני מפסיקה זמנית את המשא ומתן עם טאוור סמיקונדקטור על פרויקט שבבים בן 10 מיליארד דולר בהודו

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        שבבי בינה מלאכותית מביאים לדמוקרטיזציה. איור: אבי בליזובסקי באמצעות Ideogram.ai

        "הבינה המלאכותית תביא לדמוקרטיה של המיחשוב ובפרט בתחום השבבים"

        מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

        TSMC מתחילה בבניית מפעל Fab 21 שלב 3 באריזונה לטכנולוגיות 1.6 נ"מ ו-2 נ"מ

        למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

        למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא

        Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

        Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

        אירופה מבקשת עצמאות בתחום השבבים. המחשה: depositphotos.com

        האיחוד האירופי מכין את חוק השבבים 2.0 על יסוד “חשיבות אסטרטגית”

        קובי חנוך, מנכל ויביט נאנו. צילום יחצ

        לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו

        Trending Tags

        • בישראל
          הצוות המוביל של NeuReality. משמאל לימין - סמנכ"ל VLSI יוסי קסוס, מנכ"ל משה תנך, CTO ליאור חרמוש, סמנכ"ל תפעול צביקה שמואלי. צילום - יוסי זליגר

          ניוריאליטי תציג ב- ChipEx2025 דרך למצות יותר את ה-GPU בעיבוד בינה מלאכותית, כדי להוזיל מאוד את עלויות השימוש

          ענבר דג סמנכ"לית מו"פ בחברת פונוניקס. צילום באדיבותה

          לקראת ChipEx2025: היהלום שבשבב

          Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

          Nano Dimension מפסיקה את פעילות Formatec ו-Admatec ומקרבת את Desktop Metal לפשיטת רגל

          פוסטר על שיתוף פעולה קודם בין וויביט ל-DB HiTek

          וויביט מתקדמת לקראת שלב הייצור: יצרנית השבבים הדרום-קוריאנית DB HiTek תציג שבבים המבוססים על טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי

          פרופ׳ זיאד חנא, מנהל מרכזי הפיתוח של קיידנס בישראל. צילום יח"צ

          לקראת ChipEx2025: "הבינה המלאכותית יכולה להקפיץ קפיצת מדרגה את תהליך תכנון השבבים"

          הודו כמדינה טכנולוגית. אילוסטרציה: depositphotos.com

          אדאני מפסיקה זמנית את המשא ומתן עם טאוור סמיקונדקטור על פרויקט שבבים בן 10 מיליארד דולר בהודו

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים בינה מלאכותית (AI/ML) נציגנו ב- CES ממשיך לדווח: מחסור בשיטות יעילות לבדיקות אמינות עלול לעכב את כניסת המכוניות האוטונומיות

          נציגנו ב- CES ממשיך לדווח: מחסור בשיטות יעילות לבדיקות אמינות עלול לעכב את כניסת המכוניות האוטונומיות

          מאת אבי בליזובסקי
          16 ינואר 2017
          in בינה מלאכותית (AI/ML), ‫רכיבים‬ (IoT), עיקר החדשות
          ABA0722 th1
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          גיל פראט, טויוטה: "אנשים מקבלים בהבנה 35 אלף הרוגים בשנה בתאונות דרכים כשהנהגים הם בני אדם אבל לא יסלחו למוות אחד מידי רובוט" מייסד, CTO ויו"ר מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע אמר ב-CES כי היכולת ללמד כלי רכב אינטואיציה אנושית תהיה החתיכה האחרונה של פאזל הנהיגה האוטונומית.

           מנכ"ל NVIDIA מציג את המחשב לרכב בתערוכת CES בלאס וגאס, ינואר 2017. צילום יחצ – הנהלת התערוכה

          המחסום הגדול ביותר בפני הרכבים הרובוטיים הוא בני האדם. כמעט לא היתה הרצאה של נואם מרכזי מהתעשייה ב-CES, שלא הוצגה בה מכונית אוטונומית. על הפרק כיצד הגורם האנושי משנה את העתיד של המכוניות, והאם ממשק אדם רכב הוא החוליה החלשה בדרך לרכב אוטומטי?

          חברות רבות שהציגו בתערוכה ובהן טויוטה ומובילאיי, יונדאי, טסלה ורבות אחרות הציגו את הרעיונות שלהם. הסכמי שותפות בין חברות כמו Nvidia ומולה אינטל ו-Mobileye הודיעו על הסכמי שיתוף פעולה עם מותגי רכב גדולים כגון אאודי, BMW, מרצדס בנץ ו-וולוו, או עם ספקי TIER 1 לענף הרכב כגון בוש, ZF ודלפי. שורה ארוכה של חברות הייטק, ובהן גם חברות ישראליות הציגו טכנולגיות חיישני תמונה, LIDAR ומכ"מי.

          מייסד, CTO ויו"ר מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע אמר כי היכולת ללמד כלי רכב אינטואיציה אנושית תהיה החתיכה האחרונה של פאזל הנהיגה האוטונומית. המסר הכללי היה ברור: מהנדסים יכולים כעת לבצע מכוניות אוטונומיות.

          גיל פראט, מנהל מכון המחקר של טויוטא עלה על הבמה במסיבת העיתונאים של החברה ושאל "כמה בטוח זה בטוח מספיק?"
          הוא ציין, כי אנשים מגלים סובלנות ולמדו להשלים עם 35 אלף מקרי מוות מתאונות דרכים מדי שנה בארה"ב. אבל האם הם יהיו מוכנים לסבול אפילו חצי מכמות הקטל אם הוא היה נגרם על ידי כלי רכב רובוטיים?

          "מבחינה רגשית, אנחנו לא חושבים כך," אמר פראט. "לאנשים יש אפס סובלנות כלפי מקרי מוות שנגרמים על ידי מכונה."

          מהנדסים רבים בענפי הרכב טק אימצו את ההנחה הרווחת כי מכונית אוטונומית הן הרבה יותר בטוחות מאשר מכוניות נהוגות בידי נהגים אנושיים.

          אבל איך אדם באמת מרגיש לגבי מכונות שיכולים לנהוג אלא גם יכול להרוג? אם נוסיף את הגורם האנושי למשוואה, יהיה קשה להתעלם לחלוטין מהתצפית הזו של פראט או אפילו לפטור אותה כהתבטאות שמרנית מדי.

          פיליפ מאגני, מייסד ויועץ למודיעין מערכות ראייה (VSI), אמר כי ההצהרה היתה פרגמטית עבור חברה כמו טויוטה, מאחר ובשנים הבאות עדיין ימכרו מכוניות לנהגים בשר ודם, והם ירצו את הבטיחות והנוחות.

          בהתחשב בכך שיידרשו עשרות שנים לפני שמכוניות רובוטיות יחליפו את כל המכוניות המאויישות. לא מספיק לדבר על תחילת כניסה לכביש של מכוניות רובוטיות ב-2021. עכשיו צריך לדבר על המציאות שבה מכוניות עם נהג חולקת את הכביש עם מכוניות אוטונומיות, לא רק בשנים הקרובות אלא בעשורים הקרובים.

          יצרניות מכוניות רבות, לא רק טויוטה, עלולות לגלות שקשה לעמוד במפת הדרכים שקבעו. אפילו בקרב יצרניות הרכב עם תוכניות אגרסיביות לפיתוח מכונית אוטונומית (למשל בהשקה של מכונית אוטונומית בדרגה 4 בשנת 2021).
          בשנה שעברה, למידה עמוקה היתה התשובה הנפוצה לבעיה המורכבת ביותר של נהיגה אוטונומית לחלוטין. זה עדיין נכון אבל למידה עמוקה אינה תרופת פלא.
          האופי הלא-הדטרמיניסטי של רשתות עצביות הפך סיבה לדאגה עבור כל מי שנדרש לבדוק ולאמת את הבטיחות של מכוניות אוטונומיות.

          שעשוע ציין כי "בין כל הטכנולוגיות שהחברה עוסקת בהן (חישה, מיפוי) אנו מוצאים את פיתוח טכנולוגיה שאנו מכנים DRIVING POLICY – מדיניות נהיגה היא החתיכה החסרה בפאזל של הנהיגה האוטונומית." מדיניות נהיגה משמעותה שימוש בבינה מלאכותית כדי ללמד כלי רכב אוטונומיים לדוגמה כיצד להתמזג לתוך התנועה בכיכרות.
          לסיכום אמר מגני מ-VSI כי מדובר בבעיה שקשה יהיה לפתור. רוג'ר לנקטוט, מנהל שותף ומנהל חטיבת הרכב בחברת המחקר Strategy Analytics אמר כי "בניית התנהגות אנושית לתוך תוכנה, כרוכה ביצירת קופסא שחורה שלאף אחד אין כיום כל אמצעי לבדוק או לאמת הבטיחות שלה. פתרון זה עשוי לקחת עשר שנים. לחילופין, תעשיית הרכב עשויה לכופף כמה תקני בטיחות כדי להכיל תהליך בדיקה של מכוניות אוטונומיות מבוססות למידה עמוקה."

          ואכן החברות מתכוננות לתקופת הביניים שבין עזרי הנהיגה לבין נהיגה אוטונומית. טויוטה צופה עתיד שבו "דרך חיישנים ביומטריים לאורך המכונית, Consept-I תוכל לזהות מה שאתה מרגיש. המידע ינותח על ידי מערכת ה-AI של המכונית. "אם אתה מרגיש עצוב, ה-AI ינתח את הרגש שלך ומידת הצורך ישתלט על הנהיגה ויסיע אותך בבטחה אל היעד ולהגן עליך".

          פיליפ מאגני, הסכים כי מדיניות נהיגה היא דבר שקשה להגיע אליו. מובילאיי תצטרך לפתור אותה על ידי עבודה עם שותפיה (אינטל, דלפי). למובילאיי אין את החומרה לתמיכה במדיניות נהיגה ולכן היא מצטרפת לאינטל ומפתחת לחברת BMW את התוכנה על גבי SOC של איטנל. אומר מאגני.

          זה מציב אתגר עבור חברות ביטוח כמו Re השוויצרית (שהציגה ב- CES כאחת השותפות של NXP). לדברי לנקטוט, חברות הביטוח יצטרכו להבין כיצד לממן תוכנה וסיליקון במכוניות כדי להעריך את בטיחותן.

          זאת כמובן בהמשך לסוגיה האתית – מי אחראי במקרה של תאונה בה מעורב רכב אוטונומי. הנוסעים, היצרנית? יצרני הרכיבים?

           

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          הצוות המוביל של NeuReality. משמאל לימין - סמנכ
          בינה מלאכותית (AI/ML)

          ניוריאליטי תציג ב- ChipEx2025 דרך למצות יותר את ה-GPU בעיבוד בינה מלאכותית, כדי להוזיל מאוד את עלויות השימוש

          שבבי בינה מלאכותית מביאים לדמוקרטיזציה. איור: אבי בליזובסקי באמצעות Ideogram.ai
          בינה מלאכותית (AI/ML)

          "הבינה המלאכותית תביא לדמוקרטיה של המיחשוב ובפרט בתחום השבבים"

          בינה מלאכותית (AI/ML)

          Gaudi 3 חוסך עד פי 3.35 בעלויות ומאיץ עד 43% לעומת Nvidia ב-IBM Cloud

          לוגו אנבידיה. אילוסטרציה: depositphotos.com
          בינה מלאכותית (AI/ML)

          הביקוש למעבדי ה-AI של אנבידיה נותר איתן למרות מחיקת מלאי של 5.5 מיליארד דולר לשוק הסיני

          הפוסט הבא
          nano3 768x5031

          יבמ צופה דחיסת מעבדות רפואיות לשבב מחשב בודד בעוד חמש שנים

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • לקראת ChipEx2025: היהלום שבשבב
          • Cadence ו-TSMC מאיצות פיתוח שבבי AI ופתרונות אריזה מתקדמים
          • למרות מצב המלחמה: כנס ChipEx2025 יתקיים בתל אביב בשבוע הבא
          • האיחוד האירופי מכין את חוק השבבים 2.0 על יסוד…
          • ניוריאליטי תציג ב- ChipEx2025 דרך למצות יותר את…

          מאמרים פופולאריים

          • Neoclouds: הסטארט-אפים הזריזים המגדירים מחדש את…
          • היכונו לדור הרובוטים החדש: רובוטיקת בינה מלאכותית…
          • להוביל עם הלב: הכוח של ניהול ממוקד באדם בעידן הבינה…
          • הינן שחולם: לייצר ינות ישראלים ברמת סופר פרימיום
          • מהפך במערכות הניווט של המחר: האם שבבים חכמים יחליפו…

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס