• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס CES 2025. צילום יחצ אנבידיה

    אנבידיה מדווחת על הכנסות שיא של 44 מיליארד דולר ברבעון הראשון

    רקל פינטו, מנהלת האקוסיסטם של TSMC בישראל. צילום: אבי בליזובסקי

    בלעדי! ראיון עם המנהלת החדשה של TSMC בישראל: "האקוסיסטם בישראל דינמי, חדשני ומחובר היטב להון סיכון"

    מיחשוב על באיחוד האירופי. איור אבי בליזובסקי באמצעות DALEE

    אירופה מתחייבת לשיתוף פעולה גלובלי בתעשיית השבבים

    מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

    TSMC מזהירה: מכסי שבבים עלולים לסכן את ההשקעות באריזונה

    NVLink Fusion. צילום יחצ

    מהפכה במרכזי הנתונים: שיתוף פעולה אסטרטגי בין מארוול לאנבידיה

    שת"פ אנבידיה-אינטל

    אנבידיה בחרה במעבדי Xeon 6 של אינטל למערכות הבינה המלאכותית החדשות שלה

    Trending Tags

    • בישראל
      רשתות תקשורת. איור: Image by TheAndrasBarta from Pixabay

      דרייבנטס מאתגרת את אנבידיה: זכתה בהזמנות בכמיליארד דולר

      יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

      יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

      פאנל הבכירים בכנס ChipEx2025. מימין לשמאל: שלמה גרדמן, דב מורן, פרקש נאריין ואורי תדמור. צילום: ניב קנטור

      ד"ר פרקש נאריין ב- ChipEx2025: “בלי סיליקון, AI היה נשאר מושג תיאורטי”

      מנכ"ל וויביט ננו קובי חנוך בכנס ChipEx2025. צילום: ניב קנטור.

      ReRAM – העתיד של הזיכרונות הבלתי־נדיפים במערכות על־שבב

      Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

      Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

      עמית קריג, סגן נשיא בכיר ומנהל מרכז הפיתוח אנבידיה ישראל. צילום יחצ

      NVIDIA מכפילה את מרכז המו"פ בתל אביב כחלק מהעמקת פעילותה בישראל

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס CES 2025. צילום יחצ אנבידיה

        אנבידיה מדווחת על הכנסות שיא של 44 מיליארד דולר ברבעון הראשון

        רקל פינטו, מנהלת האקוסיסטם של TSMC בישראל. צילום: אבי בליזובסקי

        בלעדי! ראיון עם המנהלת החדשה של TSMC בישראל: "האקוסיסטם בישראל דינמי, חדשני ומחובר היטב להון סיכון"

        מיחשוב על באיחוד האירופי. איור אבי בליזובסקי באמצעות DALEE

        אירופה מתחייבת לשיתוף פעולה גלובלי בתעשיית השבבים

        מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

        TSMC מזהירה: מכסי שבבים עלולים לסכן את ההשקעות באריזונה

        NVLink Fusion. צילום יחצ

        מהפכה במרכזי הנתונים: שיתוף פעולה אסטרטגי בין מארוול לאנבידיה

        שת"פ אנבידיה-אינטל

        אנבידיה בחרה במעבדי Xeon 6 של אינטל למערכות הבינה המלאכותית החדשות שלה

        Trending Tags

        • בישראל
          רשתות תקשורת. איור: Image by TheAndrasBarta from Pixabay

          דרייבנטס מאתגרת את אנבידיה: זכתה בהזמנות בכמיליארד דולר

          יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

          יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

          פאנל הבכירים בכנס ChipEx2025. מימין לשמאל: שלמה גרדמן, דב מורן, פרקש נאריין ואורי תדמור. צילום: ניב קנטור

          ד"ר פרקש נאריין ב- ChipEx2025: “בלי סיליקון, AI היה נשאר מושג תיאורטי”

          מנכ"ל וויביט ננו קובי חנוך בכנס ChipEx2025. צילום: ניב קנטור.

          ReRAM – העתיד של הזיכרונות הבלתי־נדיפים במערכות על־שבב

          Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

          Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

          עמית קריג, סגן נשיא בכיר ומנהל מרכז הפיתוח אנבידיה ישראל. צילום יחצ

          NVIDIA מכפילה את מרכז המו"פ בתל אביב כחלק מהעמקת פעילותה בישראל

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים בינה מלאכותית (AI/ML) נציגנו ב- CES ממשיך לדווח: מחסור בשיטות יעילות לבדיקות אמינות עלול לעכב את כניסת המכוניות האוטונומיות

          נציגנו ב- CES ממשיך לדווח: מחסור בשיטות יעילות לבדיקות אמינות עלול לעכב את כניסת המכוניות האוטונומיות

          מאת אבי בליזובסקי
          16 ינואר 2017
          in בינה מלאכותית (AI/ML), ‫רכיבים‬ (IoT), עיקר החדשות
          ABA0722 th1
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          גיל פראט, טויוטה: "אנשים מקבלים בהבנה 35 אלף הרוגים בשנה בתאונות דרכים כשהנהגים הם בני אדם אבל לא יסלחו למוות אחד מידי רובוט" מייסד, CTO ויו"ר מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע אמר ב-CES כי היכולת ללמד כלי רכב אינטואיציה אנושית תהיה החתיכה האחרונה של פאזל הנהיגה האוטונומית.

           מנכ"ל NVIDIA מציג את המחשב לרכב בתערוכת CES בלאס וגאס, ינואר 2017. צילום יחצ – הנהלת התערוכה

          המחסום הגדול ביותר בפני הרכבים הרובוטיים הוא בני האדם. כמעט לא היתה הרצאה של נואם מרכזי מהתעשייה ב-CES, שלא הוצגה בה מכונית אוטונומית. על הפרק כיצד הגורם האנושי משנה את העתיד של המכוניות, והאם ממשק אדם רכב הוא החוליה החלשה בדרך לרכב אוטומטי?

          חברות רבות שהציגו בתערוכה ובהן טויוטה ומובילאיי, יונדאי, טסלה ורבות אחרות הציגו את הרעיונות שלהם. הסכמי שותפות בין חברות כמו Nvidia ומולה אינטל ו-Mobileye הודיעו על הסכמי שיתוף פעולה עם מותגי רכב גדולים כגון אאודי, BMW, מרצדס בנץ ו-וולוו, או עם ספקי TIER 1 לענף הרכב כגון בוש, ZF ודלפי. שורה ארוכה של חברות הייטק, ובהן גם חברות ישראליות הציגו טכנולגיות חיישני תמונה, LIDAR ומכ"מי.

          מייסד, CTO ויו"ר מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע אמר כי היכולת ללמד כלי רכב אינטואיציה אנושית תהיה החתיכה האחרונה של פאזל הנהיגה האוטונומית. המסר הכללי היה ברור: מהנדסים יכולים כעת לבצע מכוניות אוטונומיות.

          גיל פראט, מנהל מכון המחקר של טויוטא עלה על הבמה במסיבת העיתונאים של החברה ושאל "כמה בטוח זה בטוח מספיק?"
          הוא ציין, כי אנשים מגלים סובלנות ולמדו להשלים עם 35 אלף מקרי מוות מתאונות דרכים מדי שנה בארה"ב. אבל האם הם יהיו מוכנים לסבול אפילו חצי מכמות הקטל אם הוא היה נגרם על ידי כלי רכב רובוטיים?

          "מבחינה רגשית, אנחנו לא חושבים כך," אמר פראט. "לאנשים יש אפס סובלנות כלפי מקרי מוות שנגרמים על ידי מכונה."

          מהנדסים רבים בענפי הרכב טק אימצו את ההנחה הרווחת כי מכונית אוטונומית הן הרבה יותר בטוחות מאשר מכוניות נהוגות בידי נהגים אנושיים.

          אבל איך אדם באמת מרגיש לגבי מכונות שיכולים לנהוג אלא גם יכול להרוג? אם נוסיף את הגורם האנושי למשוואה, יהיה קשה להתעלם לחלוטין מהתצפית הזו של פראט או אפילו לפטור אותה כהתבטאות שמרנית מדי.

          פיליפ מאגני, מייסד ויועץ למודיעין מערכות ראייה (VSI), אמר כי ההצהרה היתה פרגמטית עבור חברה כמו טויוטה, מאחר ובשנים הבאות עדיין ימכרו מכוניות לנהגים בשר ודם, והם ירצו את הבטיחות והנוחות.

          בהתחשב בכך שיידרשו עשרות שנים לפני שמכוניות רובוטיות יחליפו את כל המכוניות המאויישות. לא מספיק לדבר על תחילת כניסה לכביש של מכוניות רובוטיות ב-2021. עכשיו צריך לדבר על המציאות שבה מכוניות עם נהג חולקת את הכביש עם מכוניות אוטונומיות, לא רק בשנים הקרובות אלא בעשורים הקרובים.

          יצרניות מכוניות רבות, לא רק טויוטה, עלולות לגלות שקשה לעמוד במפת הדרכים שקבעו. אפילו בקרב יצרניות הרכב עם תוכניות אגרסיביות לפיתוח מכונית אוטונומית (למשל בהשקה של מכונית אוטונומית בדרגה 4 בשנת 2021).
          בשנה שעברה, למידה עמוקה היתה התשובה הנפוצה לבעיה המורכבת ביותר של נהיגה אוטונומית לחלוטין. זה עדיין נכון אבל למידה עמוקה אינה תרופת פלא.
          האופי הלא-הדטרמיניסטי של רשתות עצביות הפך סיבה לדאגה עבור כל מי שנדרש לבדוק ולאמת את הבטיחות של מכוניות אוטונומיות.

          שעשוע ציין כי "בין כל הטכנולוגיות שהחברה עוסקת בהן (חישה, מיפוי) אנו מוצאים את פיתוח טכנולוגיה שאנו מכנים DRIVING POLICY – מדיניות נהיגה היא החתיכה החסרה בפאזל של הנהיגה האוטונומית." מדיניות נהיגה משמעותה שימוש בבינה מלאכותית כדי ללמד כלי רכב אוטונומיים לדוגמה כיצד להתמזג לתוך התנועה בכיכרות.
          לסיכום אמר מגני מ-VSI כי מדובר בבעיה שקשה יהיה לפתור. רוג'ר לנקטוט, מנהל שותף ומנהל חטיבת הרכב בחברת המחקר Strategy Analytics אמר כי "בניית התנהגות אנושית לתוך תוכנה, כרוכה ביצירת קופסא שחורה שלאף אחד אין כיום כל אמצעי לבדוק או לאמת הבטיחות שלה. פתרון זה עשוי לקחת עשר שנים. לחילופין, תעשיית הרכב עשויה לכופף כמה תקני בטיחות כדי להכיל תהליך בדיקה של מכוניות אוטונומיות מבוססות למידה עמוקה."

          ואכן החברות מתכוננות לתקופת הביניים שבין עזרי הנהיגה לבין נהיגה אוטונומית. טויוטה צופה עתיד שבו "דרך חיישנים ביומטריים לאורך המכונית, Consept-I תוכל לזהות מה שאתה מרגיש. המידע ינותח על ידי מערכת ה-AI של המכונית. "אם אתה מרגיש עצוב, ה-AI ינתח את הרגש שלך ומידת הצורך ישתלט על הנהיגה ויסיע אותך בבטחה אל היעד ולהגן עליך".

          פיליפ מאגני, הסכים כי מדיניות נהיגה היא דבר שקשה להגיע אליו. מובילאיי תצטרך לפתור אותה על ידי עבודה עם שותפיה (אינטל, דלפי). למובילאיי אין את החומרה לתמיכה במדיניות נהיגה ולכן היא מצטרפת לאינטל ומפתחת לחברת BMW את התוכנה על גבי SOC של איטנל. אומר מאגני.

          זה מציב אתגר עבור חברות ביטוח כמו Re השוויצרית (שהציגה ב- CES כאחת השותפות של NXP). לדברי לנקטוט, חברות הביטוח יצטרכו להבין כיצד לממן תוכנה וסיליקון במכוניות כדי להעריך את בטיחותן.

          זאת כמובן בהמשך לסוגיה האתית – מי אחראי במקרה של תאונה בה מעורב רכב אוטונומי. הנוסעים, היצרנית? יצרני הרכיבים?

           

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          מנכ
          בינה מלאכותית (AI/ML)

          אנבידיה מדווחת על הכנסות שיא של 44 מיליארד דולר ברבעון הראשון

          רשתות תקשורת. איור: Image by TheAndrasBarta from Pixabay
          בינה מלאכותית (AI/ML)

          דרייבנטס מאתגרת את אנבידיה: זכתה בהזמנות בכמיליארד דולר

          בינה מלאכותית (AI/ML)

          יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

          NVLink Fusion. צילום יחצ
          בינה מלאכותית (AI/ML)

          מהפכה במרכזי הנתונים: שיתוף פעולה אסטרטגי בין מארוול לאנבידיה

          הפוסט הבא
          nano3 768x5031

          יבמ צופה דחיסת מעבדות רפואיות לשבב מחשב בודד בעוד חמש שנים

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • אנבידיה בחרה במעבדי Xeon 6 של אינטל למערכות הבינה…
          • יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון…
          • מהפכה במרכזי הנתונים: שיתוף פעולה אסטרטגי בין מארוול…
          • מנכ״ל ואלנס גדעון בן צבי, יפרוש מתפקידו בסוף 2025
          • ד"ר פרקש נאריין ב- ChipEx2025: “בלי סיליקון, AI…

          מאמרים פופולאריים

          • Neoclouds: הסטארט-אפים הזריזים המגדירים מחדש את…
          • היכונו לדור הרובוטים החדש: רובוטיקת בינה מלאכותית…
          • הינן שחולם: לייצר ינות ישראלים ברמת סופר פרימיום
          • להוביל עם הלב: הכוח של ניהול ממוקד באדם בעידן הבינה…
          • מהפך במערכות הניווט של המחר: האם שבבים חכמים יחליפו…

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס