ב-2016 בכל רכב חדש שנרשם בכל העולם היו בממוצע יותר מתשעה שבבים של בוש. וכשהביקוש לשבבים במכוניות צפוי לעלות, בוש רוצה להגדיל את המספר הזה
הרכב המקושר. מתוך פרסום של חברת בוש |
הטקסט ה
בכל מכונית כיום נעשה שימוש בשבבים, וזה נכון כבר זמן רב. ב-2018 בכל רכב חדש נכללו שבבים בשווי 370 דולר, ובגלל יותר חישמול ואוטומציה, הביקוש לשבבים ברכב צפוי לעלות עוד בשנים הקרובות. "השבבים אולי נמצאים זמן רב, אבל עדיין לא מימשנו את מלוא הפוטנציאל שלהם. הרכיבים האלה חשובים לניידות היומיומית, ובלתי אפשרי לדמיין מכוניות כיום בלעדיהם", אומר ינס פברובסקי, חבר ההנהלה הבכירה של חטיבת האלקטרוניקה לרכב של בוש, בהודעה לעיתונות.
ב-2016 בכל רכב חדש שנרשם בכל העולם היו בממוצע יותר מתשעה שבבים של בוש. וכשהביקוש לשבבים במכוניות צפוי לעלות, בוש רוצה להגדיל את המספר הזה.
תיק השבבים הנוכחי של בוש מתמקד במערכות מיקרו אלקטרו מכניות (MEMS), ASICs לבקרים אלקטרוניים למכוניות ושבבי הספק. בלי האחרונים לא יהיה רכב היברידי או חשמלי כי הם מסדירים את המנוע החשמלי ומוודאים שהשימוש בסוללה נעשה באופן היעיל ביותר.
"אלקטרוניקת הספק לרכב היברידי וחשמלי היא גורם צמיחה עבור בוש", אומר פברובסקי. מלבד חשמול, הגידול החזק המתמשך בביקוש למערכות עזר לנהג מבטיח שיותר שבבים עם יותר ויותר פונקציות מוצאים את דרכם לתוך מכוניות. שבבים עם "בינה" מובנית, ASICs, מותאמים ליישום מסוים. לדוגמה, איתות לכריות האוויר ברכב מתי הן צריכות לפעול. הם גם מגבירים את האות הנמדד מחיישני מכ"ם, כדי שהתראת הקירבה תפעל תמיד באופן אמין.
"ההתפתחויות במיקרו אלקטרוניקה הן שאיפשרו מלכתחילה את הפיתוח של מערכות עזר ונהיגה אוטומטית", אומר פברובסקי.
עכשיו בוש מבססת את אסטרטגיית הצמיחה שלה בשבבים באמצעות ההשקעה הבודדת הגדולה ביותר בתולדות החברה: היא משקיעה בסביבות מיליארד אירו במפעל פרוסות חדש בדרזדן, שמתוכנן להתחיל לייצר פרוסות 300 mm ב-2021.
בהשוואה לפרוסות רגילות של 150 ו-200 mm, הטכנולוגיה של פרוסות 300 mm מאפשרת יתרון לגודל גדול יותר. יותר מ-700 שותפים יהיו מעורבים בתהליך ייצור השבבים המאוד אוטומטי ויעסקו בתכנון, הניהול והניטור של הייצור. אחרי רויטלינגן, המפעל בדרזדן יהיה מפעל הפרוסות השני של בוש בגרמניה. באמצעותו החברה מתכוונת להגדיל את קיבולת הייצור שלה, ובכך להגדיל עוד את התחרותיות שלה, כותבת החברה בהודעה.
{loadposition content-related} |