לדברי ראש מחלקת החיישנים וה-MEMS בחברת IHS השוק יגדל במיוחד בשל תקנות כגון אפשרות לסגירת המנוע בעת עצירה ברמזורים ארוכים, דבר שלבדו דורש חיישנים רבים
שוק החיישנים בתחום צריכת האנרגיה לרכב (powertrain) חצה השנה (2013) את רף מיליארד הדולרים בשל החמרת התקן בארה"ב ובאירופה. כך עולה מדוח חדש של חברת IHS.
ההכנסות מיישומי powertrain לרכב צפויות להסתכם השנה ב-1.03 מיליארד דולר, כפי שהדבר נמדד ברמת האריזה הראשונה. מדובר בגידול של 7% לעומת 964.5 מיליון דולר ב-2012. לפי חברת מחקרי השוק, הכנסות החברות בתחום הזה יגדלו ב-5-7% בשנה בארבע השנים הקרובות, ויגיעו ל-1.28 מ יליארד דולר בשנת 2017.
"למרות שכלי הרכב היום מייצרים פחות פליטות לעומת המצב לפני 20 שנה, ימשיכו יצרני הרכב בהתקדמות משמעותית בבקרה על מה שיוצא מהמנוע ומהמפלט לאחר שעבר טיפול" אומר ד"ר ריצ'ארד דיקסון, אנליסט בכיר לתחום ה-MEMS והחיישנים בחברת IHS. "השיפור עד כה היה בזכות תקנות שחייבו זאת בארה"ב, יפן ומערב אירופה, במטרה להפחית את פליטת הפחמן מהמכוניות ולהתמודד עם ההתחממות הגלובלית." בפרט במנועי דיזל יש צורך בחיישנים לצורך בקרת מיחזור הגז לפני פליטתו הוסיף דיקסון.
בנוסף למפלט יהיה צורך לטפל במערכות ההתנעה ובמסננים לחלקיקי בנזין. למערכת ההתנעה תתוסף בשנת 2017 יכולת כיבוי המנוע בצמתים באמצעות חישת הצמיגים כדי לדעת בוודאות שהמכונית נעצרה, ולהעביר את ההילוכים להילוך סרק. חיישני לחץ בודקים את הריק שנוצר במערכת הבלימה בתנאי עצירה. חיישן זרם מותקן כדי לוודא האם הסוללה טעונה מספיק כדי לאתחל מחדש את המכונית. וזה עוד רק ההתחלה, בעתיד צפויים חיישנים רבים נוספים.
{loadposition content-related} |