היעד של הקונסורציום ESCAPE הוא לספק עד 2019 מנוע איכון חדשני שיותאם לעמידה בדרישות הבטיחות שיציגו יישומי התעבורה בדרכים שיכללו אוטומציה
הלוגו של ESCAPE (European Safety Critical Applications Positioning Engine), פרויקט של נהיגה אוטונומית שמובילה החברה הספרדית FICOSA, עם שותפות מרחבי אירופה: GMV מספרד, רנו ו-IFSTTAR מצרפת, STMicroelectronics ו-Istituto Superiore Mario Boella מאיטליה. |
הסוכנות האירופית למערכות לוויין לניווט גלובלי (GSA) התחילה את ESCAPE, פרויקט תלת שנתי בהיקף של 5.4 מיליון אירו כדי לנצל את השירותים שמציעה גלילאו, מערכת הניווט הלווייני האירופית, בתחום הנהיגה האוטומטית.
את ESCAPE (European Safety Critical Applications Positioning Engine) מובילה החברה הספרדית FICOSA יחד עם שותפות מרחבי אירופה: GMV מספרד, רנו ו-IFSTTAR מצרפת, STMicroelectronics ו-Istituto Superiore Mario Boella מאיטליה.
היעד של הקונסורציום ESCAPE הוא לספק עד 2019 מנוע איכון חדשני שיותאם לעמידה בדרישות הבטיחות שיציגו יישומי התעבורה בדרכים שיכללו אוטומציה.
ESCAPE יאפשר דרגה גבוהה של היתוך נתונים באמצעות חיישנים שונים ברכב וניצול של גורמים מבדלים טכנולוגיים חשובים כגון השירות "איכון נקודתי מדיוק" (PPP), שימוש פוטנציאלי במודל היונוספרי של גלילאו והספקת "שכבת כלילות" כדי להעריך את רמת האמון שאפשר לשייך למידע האיכון שמספק המכשיר.
לדברי החברות שמעורבות בפרויקט, ESCAPE יקבע פרדיגמה חדשה בתוך ובין הטכנולוגיות שמאפשרות אוטומציה של רכב דרכים. מילת המפתח העיקרית בפרדיגמה החדשה הזאת היא "מוכוון בטיחות" ואילו המסלול הוא השילוב של מקורות מרובים של מידע איכון (מערכות לוויינים מרובות, תדרי אותות מרובים וחיישנים מרובים ברכב כולל מפות) ושירותים בדיוק גבוה.
ESCAPE ממומן במסגרת תוכנית האלמנטים היסודיים של GSA. זה מנגנון חדש למימון מו"פ של האיחוד האירופי שתומך בפיתוח של ערכות שבבים, מקלטים ואנטנות עם יכולת EGNSS, והיעדים העיקריים שלו הם לפשט את האימוץ של מערכות ה-GNSS האירופיות תוך שיפור התחרותיות של התעשייה באיחוד האירופי, על ידי מתן מענה לצורכי משתמשים ספציפיים במגזרי שוק עם עדיפות.
{loadposition content-related} |