בגיוס לקחו חלק משקיע מוסדי אמריקאי, משקיעים מוסדיים ישראלים ומשקיעים מתעשיית הרכב
המחשה לטכנולוגיה של Foresight. צילום יח"צ |
חברת Foresight הישראלית, המתחרה במובילאיי – ממשיכה לחזק את ההון של החברה. החברה, העוסקת בפיתוח מערכות מתקדמות למניעת תאונות דרכים, מודיעה היום על השלמת גיוס הון, בדרך של הקצאה פרטית, בהיקף של כ-20.6 מיליון ₪ (כ-5.6 מיליון דולר).
בגיוס ההון השתתפו משקיעים פיננסיים מובילים ומשקיעים פרטיים בעלי ידע וניסיון בתחום, ביניהם: משקיע מוסדי מארה"ב, משקיעים מוסדיים ישראלים ומשקיעים מתעשיית הרכב. ההון שגוייס יסייע לחברה בהאצת תהליכי המו"פ והמסחור של מערכת הדגל של החברה. כמו כן, נוכח הערכות ובחינת כניסת החברה לשוק ההון האמריקאי עליהן הודיעה החברה בעבר, גיוס זה יסייע לחזק את ההון העצמי של החברה על מנת לעמוד בתנאי הסף הנדרשים לרישום מניות החברה למסחר בארה"ב.
הגיוס התבצע לפי מחיר למנייה של 190 אג', כאשר בגין כל מניה שנרכשה ניתנה למשקיעים אופציה לרכוש מניה נוספת, במחיר מימוש של 80 סנט.
בחודש שעבר, השיקה Foresight את גרסת אלפא של מוצר הדגל של החברה. המערכת שהושקה מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראיה סטריאוסקופית (תלת מימדית), ותוכנת מחשב אשר מותקנת ברכב, ונועדה לעבד ולנתח, באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, את התמונה שמתקבלת ממצלמות הווידאו. על בסיס הניתוח, המערכת מגלה את הסכנות שבכביש ומתריעה לנהג בפני תאונת דרכים שעלולה להתרחש בעקבות הסכנה שהתגלתה.
התוכנה, בגרסתה הנוכחית, עתידה לספק לנהג מספר יכולות גילוי ומתן התרעה: התרעה בפני אי שמירת מרחק תוך התייחסות למהירות הנסיעה של הרכב שמלפנים והרכב שבו מותקנת המערכת (המהירות העצמית); התרעה בפני התנגשות עם כלי רכב, לרבות לגבי כלי רכב סטטיים; גילוי של והתרעה לגבי הולכי רגל במסלול הנסיעה; גילוי של והתרעה לגבי רוכבי אופניים במסלול הנסיעה; גילוי של והתרעה לגבי עצמים בגודל של עד 40X40 ס"מ, הנמצאים במסלול הנסיעה. יצוין כי כל אחת מהיכולות האמורות מהווה מודול תוכנה עצמאי, הניתן להרצה בנפרד, בהתאם לבחירתו של הלקוח וצרכיו.
בחודשים האחרונים ערכה החברה סדרה ארוכה של ניסויים שכללה נסיעות ארוכות בכבישי הדרום והמרכז, ביום ובלילה, בתנאי מזג האוויר ותאורה משתנים ומאתגרים, אשר בחלק מהמקרים הקשו על גילוי הסכנות שבכביש. במסגרתם נבחנו יכולות המערכת, כאשר הצלחת הניסוי נמדדה בזיהוי ומתן התרעה נכונים לנהג בפני הסכנה.
לדברי החברה, ביצועי המערכת היו משביעי רצון ויציבים לאורך הניסויים האמורים, כאשר היא גילתה את הסכנות השונות בהצלחה וסיפקה התרעות קוליות וחזותיות נכונות, זמן מספיק מראש כדי לאפשר לנהג להגיב לסכנה שהתגלתה, ועם מספר מינורי של התראות שווא. כמו כן, ערכה החברה השוואה בין ביצועי המערכת לבין ביצועי מערכות מתחרות, לצורך גילוי ומתן התרעה בפני חלק מהסכנות, וביצועי המערכת היו טובים יותר.
{loadposition content-related} |