בשל העובדה שטלפונים סלואריים יספקו בעתיד הקרוב גם שירותי ניווט ושירותים מבוססי מיקום (LBS) השימוש בטכנולוגית GPS בפלטפורמות אלה עומד להתרחב מאוד במהלך השנים הקרובות. כך צופה חברת iSuppli.
.
יישום GPS על iPgone של אפל. אחד מתוך 6,000 |
בשל העובדה שטלפונים סלואריים יספקו בעתיד הקרוב גם שירותי ניווט ושירותים מבוססי מיקום (LBS) השימוש בטכנולוגית GPS בפלטפורמות אלה עומד להתרחב מאוד במהלך השנים הקרובות. כך צופה חברת iSuppli.
ברבעון האחרון של 2011, כ-80% מסך הטלפונים הסלולאריים שישווקו – 318 מיליון יחידות – ישלבו תכונות של GPS – גידול של 56% לעומת הרבעון הראשון של 2009 – אז נמכרו 188 מיליון יחידות עם GPS, צופה iSuppli. אימוץ ה-GPS בטלפונים סלואריים החל בשלב ראשון בטלפונים החכמים.
"הטלפונים החכמים הם מוצרים חשובים המניעים את תעשיית הטכנולוגיה היום, ושירותי רשתות חברתיות כמו גם יישומים המונעים בידי תכונות הקשורות ל-GPS הם מרכיבים בסיסיים בשוק הטלפונים החכמים כיום" אמר ג'גדיש רבלו, מנהל ואנליסט בכיר ב- iSuppli. "הדבר מודגם ע"י החלטת גוגל לספק ניווט שלב אחרי שלב וכן לספק שירותים מוכווני מיקום ופרסום נייד כתכונות חשובות בתחרות מול אפל בשוק הטלפונים החכמים. תחומים אלה יהיו לפי iSuppli, עמודי התווך של מימוש כספים מתחום החיפוש הסלולארי.
הטלפונים החכמים יקחו את השוק מהתקני ה-GPS היעודיים לצרכי ניווט. עד שנת 2014, השימוש בטלפונים המאפשרים ניווט יגרום להכחדת מכשירי ה-GPS הייעודיים. יתרה מכך, הטלפונים החכמים ייצרו אפליקציות מבוססות מקום חדשניות במהלך חמש השנים הבאות. אייפון של אפל כבר מכיל כ-6,000 ישומים מבוססי מקום. בינתיים הן גוגל והן אפל מתמקדות בפרסום מבוסס מקום כמקור הכנסות עיקרי, והוא ייעזר בשירותים מבוססי מיקום. הפריחה בשוק מכשירי הניווט יסייע ליצרנים של שבבי GPS ובהם טקסס אינסטרומנטס, ברודקום , אינפיניון ו-CSR.
{loadposition content-related} |