• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    זכרונות NAND. אילוסטרציה: depositphotos.com

    מנכ"ל Phison: המחסור ב־NAND יימשך עשור ויוביל ל"סופר־סייקל" חדש

    משמאל לוק ואן דן הובה, יו"ר imec ופטריק ונדנאמי, מנכ"ל imec. צילום יחצ

    פטריק ונדנאמי ימונה למנכ"ל imec; לוק ואן דן הובה יכהן כיו"ר

    Raphe mPhibr ההודית מאיצה פיתוח כטב״מים בעזרת פלטפורמת Dassault Systèmes

    Raphe mPhibr ההודית מאיצה פיתוח כטב״מים בעזרת פלטפורמת Dassault Systèmes

    יבגני דיברוב, מנכ"ל ARMIS במפגש הסיליקון קלאב, ספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    יבגני דיברוב: "התוקפים מכוונים לתשתיות הקריטיות – אנחנו כאן כדי לעצור אותם"

    יונדאי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    יונדאי מוביס וחברות שבבים קוריאניות מקימות שרשרת ערך מקומית לשבבים לרכב

    המרוויחים והמפסידים מהסכם אנבידיה ואינטל

    המרוויחים והמפסידים מהסכם אנבידיה ואינטל

  • בישראל
    מיקי בודאי, מנכ"ל Transmit Security במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    מיקי בודאי,  Transmit Security : "אי אפשר לסמוך עוד על קול, וידאו או תעודות – הדיפ-פייק שבר את כללי המשחק

    מערכת הטעינה אלחוטית Genesis של CaPow. צילום: אדווה שלהבת ברזילי

    CaPow קיבלה אישור CE למערכת Genesis להעברת אנרגיה בתנועה

    חנות של וולמארט. אילוסטרציה: depositphotos.com

    וולמארט ו־Wiliot משיקות פריסת ענק של טכנולוגיית IoT פיזית בשרשרת האספקה

    שי און, מייסד שותף ונשיא חברת ההזנק AKEYLESS במפגש הסיליקון קלאב, ספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    נשיא Akeyless בסיליקון קלאב: האתגר האמיתי הוא הגנה על זהויות לא אנושיות

    מטה סולראדג'. צילום יחצ

    סולאראדג' משיקה לראשונה יצוא עולמי של מוצרים סולאריים מתוצרת אמריקה

    אירוע השקת המעבדות של NetZero Ventures והמכון הלאומי לאגירת אנרגיה- קרדיט צלם: ישראל פנחסוב.

    NetZero Ventures והמכון הלאומי לאגירת אנרגיה השיקו בבר-אילן מעבדות להאצת הפיתוח והמסחור של פתרונות אנרגיה ואקלים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    זכרונות NAND. אילוסטרציה: depositphotos.com

    מנכ"ל Phison: המחסור ב־NAND יימשך עשור ויוביל ל"סופר־סייקל" חדש

    משמאל לוק ואן דן הובה, יו"ר imec ופטריק ונדנאמי, מנכ"ל imec. צילום יחצ

    פטריק ונדנאמי ימונה למנכ"ל imec; לוק ואן דן הובה יכהן כיו"ר

    Raphe mPhibr ההודית מאיצה פיתוח כטב״מים בעזרת פלטפורמת Dassault Systèmes

    Raphe mPhibr ההודית מאיצה פיתוח כטב״מים בעזרת פלטפורמת Dassault Systèmes

    יבגני דיברוב, מנכ"ל ARMIS במפגש הסיליקון קלאב, ספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    יבגני דיברוב: "התוקפים מכוונים לתשתיות הקריטיות – אנחנו כאן כדי לעצור אותם"

    יונדאי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    יונדאי מוביס וחברות שבבים קוריאניות מקימות שרשרת ערך מקומית לשבבים לרכב

    המרוויחים והמפסידים מהסכם אנבידיה ואינטל

    המרוויחים והמפסידים מהסכם אנבידיה ואינטל

  • בישראל
    מיקי בודאי, מנכ"ל Transmit Security במפגש הסיליקון קלאב, 30 בספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    מיקי בודאי,  Transmit Security : "אי אפשר לסמוך עוד על קול, וידאו או תעודות – הדיפ-פייק שבר את כללי המשחק

    מערכת הטעינה אלחוטית Genesis של CaPow. צילום: אדווה שלהבת ברזילי

    CaPow קיבלה אישור CE למערכת Genesis להעברת אנרגיה בתנועה

    חנות של וולמארט. אילוסטרציה: depositphotos.com

    וולמארט ו־Wiliot משיקות פריסת ענק של טכנולוגיית IoT פיזית בשרשרת האספקה

    שי און, מייסד שותף ונשיא חברת ההזנק AKEYLESS במפגש הסיליקון קלאב, ספטמבר 2025. צילום: שמואל אוסטר

    נשיא Akeyless בסיליקון קלאב: האתגר האמיתי הוא הגנה על זהויות לא אנושיות

    מטה סולראדג'. צילום יחצ

    סולאראדג' משיקה לראשונה יצוא עולמי של מוצרים סולאריים מתוצרת אמריקה

    אירוע השקת המעבדות של NetZero Ventures והמכון הלאומי לאגירת אנרגיה- קרדיט צלם: ישראל פנחסוב.

    NetZero Ventures והמכון הלאומי לאגירת אנרגיה השיקו בבר-אילן מעבדות להאצת הפיתוח והמסחור של פתרונות אנרגיה ואקלים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים ‫שבבים‬ מדען בכיר באינטל: “מכונית העתיד לא חייבת השקעה עצומה של IT כדי לאפשר תחבורה חכמה”

מדען בכיר באינטל: "מכונית העתיד לא חייבת השקעה עצומה של IT כדי לאפשר תחבורה חכמה"

by אבי בליזובסקי
11 מרץ 2013
in ‫שבבים‬
tim_PLOWMIN_intel
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך אומר תים פלומין, מדען מחקר בכיר במעבדות אינטל בסנטה קלרה קליפורניה, שהשתתף בתערוכת סביט 2013. פלומין אומר כי הגישה של אינטל שונה מזו של גוגל : "גוגל מקבלת בעיקר את החשיפה, אך גם לאינטל יש חזון למכוניות אוטונומיות, רק שהן תהיינה מבוססות רשת ותקשורת בין מכוניות

תים פלומין, אינטל

שמונים מיליון מכוניות מצטרפות בכל שנה לכבישים.שיעור העיור הולך וגדל. בתוך כמה שנים יהיו בכבישים מכוניות אוטונומיות, מכוניות אוטונומיות למחצה ומכוניות הנהוגות ידנית.

גם לאינטל יש חזון בנושאי תחבורה חכמה,, אך לאו דווקא בכך שכל רכב יהיה אוטונומי לחלוטין ללא תלות בסביבה כפי שעושה גוגל אינטל לעומתה נוקטת בגישה של פתרון תחבורתי כולל" כך אומר בשיחה עם CHIPORTAL תים פלומין (PLOWMIN), מדען מחקר בכיר במעבדות אינטל בסנטה קלרה קליפורניה שהשתתף בתדרוך עיתונאים במסגרת תערוכת סביט 2013 שהתסתיימה בשבת בהנובר, גרמניה.

" אינטל ערכה מחקר שמטרתו להבין מהם החוויות שהיא יכולה לספק לעולם שיכיל 1.5 מיליארד מכוניות חברות המכוניות מבינות שהטכנולוגיה חשובה, הצוות שלי במעבדה עומד על שיפורים הן במכונית עצמה והן בענף התחבורה בכללו.  בקבוצה שלי אנחנו משתמשים בכמה מתודולוגיות כדי לתקוף את בעיית התחבורה. יש לנו מומחים לתחומים שונים, בין היתר ללמידה תפיסתית, תכנון בניה, אופטימיזציה. אני אישית בעל תואר ד"ר באנתרופולוגיה, ויש לנו בצוות גם פסיכולוגים ומומחים בהתנהגות אנושית, וכמובן, מהנדסים.

אנו שואפים להגיע למיחשוב תפיסתי. כבר היום אנו משתמשים באמצעים רבים כגןו מסכי מגע ששינו את הדרך שבה אנו מתקשרים עם מחשבים, מערכת זיהוי פנים שתפתור אותנו מהצורך לזכור סיסמאות ועוד. לכל אלה צריך כוח עיבוד. המטרה הסופית היא שכשמתקשרים עם מחשב לא ידעו אם זה מחשב או אדם. לילד זה לוקח המון שנים, למרות שהוא נולד עם המוני נוירונים. ממחשב אנחנו מצפים שיבין אותנו מיד. ולכן צריך לתת לה מספיק ביצועים כדי שיעשו זאת."

"בשנה האחרונה ערכנו מחקר איכותי בקרב בעלי מכוניות במספר מדינות בעלות מאפיינים שונים: אוסטרליה, סין, ברזיל וארה"ב תחת הכותרת LOCAL EXPIRENCES OF AUTOMOBILITY. ראיינו עשרות בעלי מכוניות ובחנו את ההתנגות שלהם כנהגים" אגב אחת התמונות שהראה פלומין בשקף היתה של ציוד שהוצא מתא המטען של נהג בארה"ב: החפצים שהוא משאיר במכונית מעידים על חווית הנהיגה של הבעלים" אמר.

"מכוניות הן מרחבי מעבר. הם מרחבים שמאפשרים לכל אחד לעבור מנקודה לנקודה וגם מבחינת החיים שלך. תמיד יש טכנולוגיה בתוך המכונית. אחד האתגרים הוא לשלב את הפלטפורמות הטכנולוגיות ואת היכולת העצומה של הענן להשתלב ביחד עם הטכנולוגיות שבתוך המכונית והתקשורת בין המכוניות כדי להביא אותנו לחווית נהיגה שונה.:

"שיעור השימוש במכונית מאוד נמוך 90% מהזמן המכונית חונה. זה יחס שימוש נמוך למשהו שהוא מאוד יקר גם לרכישה וגם לתחזוקה (בעיקר עלויות הביטוח) כדי לחשוב מה ניתן לעשות אם 90% מהזמן שלא מנוצלים, אולי שיתוף מכוניות"

"תחום נוסף שצריך לתת אליו תשומת לב הוא העובדה שמעל 70% מהנסיעות הן שגרתיות – לאותו מקום, באותו זמן.  מה זה אומר לא רק מבחינת איך המכונית מבינה את ההתנהגות שלך ואת השגרה שלך אבל גם באופן קולקטיבי אם 70% מהמשתמשים מבצעים את אותה פעולה, אולי ניתן לנהל טוב יותר את התעבורה הכוללת, לא רק את הרכב הבודד. כמו כן כדי לנהל את ההשפעות הסביבתיות. זו התפיסה של COOPERATIVE DRIVING של אינטל. לגוגל יש חזון אחר:  שאתה לא צריך להיות אפילו במכונית כדי שהיא תוכל לנסוע והיא לא צריכה לשתף פעולה עם אף אחד אחר. המכונית של גוגל לא עובדת טוב בשלג, וגם לא בגשם כבד בגלל הטכנולוגיה שמצלמת כל הזמן את הסביבה מהגג. הגישה של גוגל היא לזרוק כמות גדולה של חמיחשוב – יש להם שרת זיאון ובכלל הם השקיעו בכל מכונית טכנולוגיה בשווי 70 אלף דולר. הדרך הנכונה היא נהיגה שיתופית, חייבים לדאוג לקשר בין רכבים, כך שהמכוניות יהיו יותר אוטומטיות מבחינת הנהיגה שלהם. אלו כמה דברים שעלו מהמחקר שצריך לחשוב עליהם. יש המון הזדמנות בשטח הזה והרבה מההבנה נובעת מהמחקר הבסיסי שעשינו."

נתון מעניין שלמדנו במחקר הוא שבמקומות כגון בייג'ינג, בהם כ-80% מבעלי המכוניות הרוכשים אותם בכל שנה נתונה עושים זאת לראשונה בחייהם, כך שדווקא הם יוכלו להסתגל לטכנולוגיות חדשות ולהוות דוגמה לשאר העולם", מסכם פלומין.

{loadposition content-related}

אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

משמאל לוק ואן דן הובה, יו
‫שבבים‬

פטריק ונדנאמי ימונה למנכ"ל imec; לוק ואן דן הובה יכהן כיו"ר

‫שבבים‬

המרוויחים והמפסידים מהסכם אנבידיה ואינטל

ספירת שבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com
‫שבבים‬

ארה"ב שוקלת מכסים על מוצרי אלקטרוניקה לפי מספר השבבים

מנכ
‫שבבים‬

אנבידיה ואינטל ישתפו פעולה בפיתוח תשתיות בינה מלאכותית ומחשוב אישי * אנבידיה תשקיע 5 מיליארד ד' באינטל

הפוסט הבא

מומחה הזיכרונות שלא שכח מאין הגיע

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • המרוויחים והמפסידים מהסכם אנבידיה ואינטל
  • סולאראדג' משיקה לראשונה יצוא עולמי של מוצרים…
  • יבגני דיברוב: "התוקפים מכוונים לתשתיות הקריטיות…
  • יונדאי מוביס וחברות שבבים קוריאניות מקימות שרשרת ערך…
  • ארה"ב שוקלת מכסים על מוצרי אלקטרוניקה לפי מספר השבבים

מאמרים פופולאריים

  • הקאמבק הגדול של השיחה הטלפונית
  • עסקת אינטל טראמפ – האם מדובר בהימור אסטרטגי או בצעד נואש
  • מי ששולט בשבבים – שולט בעולם: המלחמה הקרה על הסיליקון
  • הקפאת זמן קוונטית: לייזרים מקבעים מצבים קוונטיים פי…
  • קרן לייזר אחת מגנה על אטומים מפני אובדן מידע

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס