היקף המכירות של שבבי EyeQ עלו ב-62%. מובילאיי עלתה על הנתיב האוטונומי, ומפתחת טכנולוגיות עבור כלי-רכב אוטונומיים בשיתוף עם חברות כמו טסלה, GM וניסאן. בתעשייה צופים שהמכוניות האוטונומיות הראשונות יעלו לכביש ב-2020
זינוק בהכנסות ברבעון הראשון של חברת MobilEye מירושלים, המפתחת מערכות סיוע לנהג (ADAS). הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2016 הסתכמו ב-75.2 מיליון דולר, עלייה של 65% לעומת הכנסות של 45.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ועלייה של 4.7% ברבעון הקודם. הנתונים היו גבוהים מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים, שצפו הכנסות של 73 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-21.9 מיליון דולר, לעומת 10.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2015.
מובילאיי מפתחת מערכות ADAS, המתבססות על טכנולוגיה של ראייה ממוחשבת, אשר מצלמת ומנתחת את תנאי הדרך ומתריעה בזמן אמת בפני הנהג מפני מגוון סכנות התנגשות בכלי רכב, הולכי רגל ומכשולי דרך, וכן מפני סטיית הרכב מנתיב נסיעתו לעבר השוליים. המערכות של מובילאיי מותקנות בכלי רכב של כ-25 יצרניות רכב גלובליות מובילות כגון פורד, פולסוואגן, BMW, וולוו, אאודי, יונדאי ועוד. כמו כן, גם נהגים פרטיים יכולים לקנות ישירות את המערכת ולהתקינה ברכבם.
מובילאיי מעלה מחירים
ההכנסות ממכירות ישירות ליצרניות הרכב (OEM) הסתכמו ב-61.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-36.6 מיליון דולר בשנה שעברה. ההכנסות ממכירת מערכות לנהגים בעלי רכבים (After Markets) הסתכמו ב-13.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-9 מיליון דולר בשנה שעברה. היקף המכירות של מוצר הדגל של החברה, EyeQ chip, עלו ב-62% ל-1.3 מיליון יחידות, בהשוואה ל-812 אלף ברבעון המקביל אשתקד. גם המחיר הממוצע שבו נמכרה כל יחידה עלה קלות ברבעון הראשון, מ-43.7 דולר בשנה שעברה ל-44.2 דולר השנה.
נשיא ומנכ"ל מובילאיי, זיו אבירם, הביע שביעות רצון מהנתונים הכספיים והתמקד במוצרים הבאים שצפויה החברה להשיק. "שבב EyeQ4 מציג ביצועים מעולים לקראת ההשקה הרשמית ב-2018. אנחנו נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים של שבב EyeQ מהדור החמישי, שייצא לשוק ב-2020. המחוייבות לחדשנות והיכולת לפתח טכנולוגיות חומרה ותוכנה חדשות, ממצבים אותנו כשחקן ראשי בשוק ה-ADAS והרכב האוטונומי".
העתיד האוטונומי של מובילאיי
שוק מערכות הבטיחות והסיוע לנהג (ADAS) גדל בצורה משמעותית בשנים האחרונות. על-פי חברת המחקר Mordor Intelligence, השוק הזה צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-28% ולהגיע לשווי של 78.1 מיליארד דולר עד לשנת 2020. אולם המהפיכה האמתיית נמצאת במקום אחר: פיתוח רכב אוטונומי שיאפשר לנהגים לנסוע במכוניות ללא מגע יד. על-פי ההערכות של אנליסטים שונים ויצרניות הרכב עצמן, כבר בשנים 2020-2021 נתחיל לראות על הכבישים את כלי-הרכב האוטונומיים הראשונים.
חברת מובילאיי מקדישה משאבים רבים בפיתוח טכנולוגיות שישמשו את הרכב האוטונומי העתידי ומרחיבה את שיתופי הפעולה שלה עם יצרניות המפתחות רכבים אוטונומיים. היא מספקת לחברת Tesla רכיבים וטכנולוגיות למערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה, AutoPilot. על-פי דיווחים שפורסמו לא מכבר בתקשורת, מייסד טסלה והמפתח הראשי שלה, אלון מאסק ביקר בחודש מרץ האחרון במשרדי מובילאיי בישראל כדי לבחון טכנולוגיות חדשות שלה עבור הרכב האוטונומי.
בינואר השנה הציגה מובילאיי בוועידת CES טכנולוגיה חדשה למיפוי תנאי הדרך בשם Road Experience Mapping. המערכת מתבססת על חיישן המצלם באופן היקפי את הדרך ומנתח את תנאי הדרך, ואוסף מידע מנהגים אחרים שאצלם מותקנת המערכת, וזאת כדי ליצור מיפוי מדויק של כלי הרכב על הכביש ושל תנאי הדרך. מיפוי מדויק בזמן אמת של תנאי הדרך הינו מרכיב הכרחי בפיתוח רכב אוטונומי. מובילאיי הודיעה כי המערכת תשולב במכוניות האוטונומיות שמפתחות יצרניות רכב כגון GM, ניסאן, רנו ועוד.
{loadposition content-related} |