ההכנסות הסתכמו ב-94.4 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי הסתכם ב-27 מיליון דולר. בשיחת הוועידה חשפה החברה כי חתמה על שיתוף פעולה נוסף עם יצרנית רכב "לא מסורתית" לפיתוח רכב אוטונומי ברמה 4
פרופ' אמנון שעשוע, יו"ר ו-CTO של חברת מובילאיי. צילום: האוניברסיטה העברית |
חברת מובילאיי (MobilEye) ממשיכה להציג עלייה במכירות. החברה הישראלית המפתחת מערכות סיוע ובטיחות לנהג (ADAS) וטכנולוגיות לתחום הרכב האוטונומי, רשמה ברבעון השלישי של 2016 הכנסות של 94.9 מיליון דולר, עלייה של 34% בהשוואה ל-72.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון האחרון הסתכם ב-27 מיליון דולר, בהשוואה ל-24.2 מיליון דולר בשנה שעברה.
ההכנסות ממכירות ישירות ליצרניות הרכב (OEM) הסתכמו ב-72.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-60.8 מיליון דולר בשנה שעברה. ההכנסות ממכירת מערכות לנהגים בעלי רכבים (After Markets) הסתכמו ב-22.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-9.8 מיליון דולר בשנה שעברה. היקף המכירות של מוצר הדגל של החברה, EyeQ chip, הסתכמו ב-1.553 מיליון יחידות, בהשוואה ל-1.351 מיליון יחידות ברבעון המקביל אשתקד. גם המחיר הממוצע שבו נמכרה כל יחידה עלה קלות ברבעון הראשון, מ-43.5 דולר בשנה שעברה ל-45.5 דולר השנה.
המנכ"ל והמייסד-שותף זיו אבירם ציין כי עסקי הליבה של החברה, שמתבססים על מכירת שבבי EyeQ למערכות ADAS, ממשיכים להציג ביצועים חזקים, ולצד זאת החברה ממשיכה לתקוע יתד בתחום הרכב האוטונומי, שצפוי להיות מנוע הצמיחה הראשי בשנים הקרובות.
"מבחינה אסטרטגית, אנחנו ממשיכים לראות עניין גובר בטכנולוגיה מתקדמת לרכב אוטונומי. הדרישות של מרבית הלקוחות החדשים שלנו כוללות תכנונים עתידיים הכוללים יישומים חצי-אוטונומיים בנוסף ליישומי ה-ADAS. כמו כן, ישנו עניין גובר בנוגע לנהיגה אוטונומית מלאה בהקשר של המיזמים שהכרזנו עליהם בתקופה האחרונה עם BMW וחברת דלפי."
השנה גם חתמה חברת מובילאיי על שיתוף פעולה בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות עם ב.מ.וו ואינטל ואלה יוצגו ב-2021. אבל לפי פרופסור שעשוע, השיתוף עם דלפי הינו דבר שונה ואינו נוגד כי מדובר בספק ולא ביצרן רכב. השיתוף הזה רק יוסיף להתקדמות, יהיה סינרגטי ועשוי לסייע בעבודה עם ב.מ.וו.
{loadposition content-related} |