סביבת האנדרואיד עליה מבוססים המשקפיים, מאפשרת הזדמנויות להשקת מגוון אפליקציות וכלים. בין היישומים שייחשפו לראשונה: ניווט בשטחי פנים, ביצוע תחזוקה במחשבים בלי ידיים והצצה למערכות הכוכבים בשמיים
משקפי המציאות הרבודה (AR), ה-Moverio BT-200, שהשיקה ענקית ההדמיה, חברת אפסון בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית/בידורית שנערכה לא מכבר בלאס וגאס, עשו לא מעט רעש תקשורתי ועניינו לא מעט מפתחים ממגוון תחומים. בתערוכת הסלולר הגדולה – ה- MWC שתפתח השבוע בברצלונה, תחשוף אפסון לראשונה כמה משותפיה העסקיים הבולטים להצגת הפתרונות שכבר פותחו עבור המשקפיים.
ה-Moverio BT-200, השוקלים 88 גר' בלבד (ובמחיר צפוי של כ-699 אירו), מציבים מול עיני המרכיב אותן, מסך בגודל 320 אינץ' (812 ס"מ) באיכות HD ומאפשרים צפייה בסרטים ומשחקים, בדו ובתלת-מימד, עם סאונד דולבי דיגיטל. העובדה שהמשקפיים פותחו על בסיס פלטפורמת האנדרואיד הפתוחה, סללה בפני המפתחים הזדמנויות להשקת מגוון אפליקציות וכלים לשימושים מסחריים, עסקיים וביתיים, בחינוך, הדרכה, בידור, משחק, מדע, רפואה, אבטחה ועוד.
חברת APX Labs, לדוגמה, המתמחה בפיתוח יישומים עסקיים למשקפיים חכמים, פיתחה אפליקציה, המשלבת את המשקפיים של אפסון, עם מערכת מיקום וניווט במבנים סגורים של חברת SK Telecom, המאפשרת ניווט תוך שימוש בטכנולוגיית בלוטות'. חברת Dentsu היפנית, תציג אפליקציה המאפשרת לכל צעירה יפנית להפוך לכוכבת לרגע ולהופיע בפני קהל וירטואלי, Metaio תדגים כיצד ניתן להשתמש במשקפיים החדשים לביצוע מטלות תחזוקה במחשבים בלי להשתמש בידיים, Scope AR תציג אפליקציה המיועדת לפשט משימות לא מוכרות באמצעות הנחיות ויזואליות וקוליות, Wikitude תאפשר למשתמשים המצויידים במשקפיים של אפסון להביט בשמיים ולראות את כל מערכות הכוכבים בתנועה וגם אפליקציה נוספת שתסייע לאנשי מכירות למכור מוצרים – בלי המוצר עצמו.
לדברי אורן פליישר, מנכ"ל אפסון ישראל, במהלך התערוכה מתוכננות מספר פגישות עם חברות ישראליות המפתחות בסביבת האנדרואיד לטובת חיפוש רעיונות חדשניים ומבטיחים, שיצטרפו למהלך הגלובלי. "למשקפיים החדשים יש הרבה מה להציע ככל שמדובר במציאות רבודה. אפסון ושותפיה העסקיים יציגו בתערוכה כמה יישומים מאוד מעשיים לשימושים צרכניים ועסקיים לשיפור פרודוקטיביות ומכירות ואני מעריך שיש כאן הצצה לעתיד של כולנו".
{loadposition content-related} |