• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מעבדי INTEL XEON 6. צילום יחצ

    אינטל ו-AWS  מטיסות את מהירות הזיכרון בענן פי 2.5

    ממשל טראמפ הופך להיות בעל המניות הגדול ביותר באינטל. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM AI

    ארה"ב רכשה 10% ממניות אינטל תמורת 9 מיליארד דולר במסגרת יוזמת הטכנולוגיה של טראמפ

    שבבים תוצרת ארצות הברית. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אקונומיסט על השקעת הממשל באינטל: “סיליקון כל־אמריקני” הוא אשליה – שבבים אמריקניים יצליחו רק עם בעלות ברית

    ממשל טראמפ הופך להיות בעל המניות הגדול ביותר באינטל. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM AI

    ממשל טראמפ דורש מניות באינטל – וזו רק ההתחלה: התקדים עלול לחול גם על יצרניות שבבים נוספות

    לוגו של אינפיניון על מבנה בעמק הסיליקון. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אינפיניאון השלימה את רכישת חטיבת ה-Automotive Ethernet של מארוול ב־2.5 מיליארד דולר

    יו"ר ומנכ"ל סופטבנק מאסיאיושי סאן. אילוסטרציה: depositphotos.com

    השינוי של Softbank או מדוע לכל הרוחות החליטה מעצמת התוכנה היפנית להשקיע 2 מילארד דולר באינטל?

    Trending Tags

    • בישראל
      שלוחת טאואר סמיקונדקטור בנתניה. צילום מתוך אתר החברה

      טאואר סמיקונדקטור ו-Xscape Photonics  מודיעות על פיתוח טכנולוגי פורץ דרך – שבב הלייזר הרב-גלי הראשון בתעשייה המיועד למרכזי נתונים מבוססי AI

      תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

      ד"ר תמרה בקשט בראיון ל-CHIPORTAL: "האינוורטר הוא הלב של הרכב החשמלי – ו־GaN הוא מה שמזרים בו את הדם"

      מייסדי Atero. קרדיט: עומר הכהן

      אקזיט תוך שנה: Crusoe רוכשת את Atero הישראלית בכ-150 מיליון דולר

      אבי בקל, מנכ"ל TriEye. צילום: דייויד גארב.

      ‏TriEye ו-LITEON מקדמות פתרונות חישה ותצלום SWIR לרובוטיקה ולרכב

      ניר צוק, מנכ"ל פאלו אלטו נטוורקס במפגש הסיליקון קלאב, אפריל 2022. צילום: שמואל אוסטר

      דרמה בפאלו אלטו נטוורקס: המייסד ניר צוק פורש. המיקוד עובר ל-AI ולזיהוי זהויות

      אריק קילמן מנכל טיאסגי. קרידט באדיבות החברה

      TSG מסכמת רבעון שיא: צמיחה דו־ספרתית ומיקוד בפתרונות ביטחוניים־אזרחיים

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        מעבדי INTEL XEON 6. צילום יחצ

        אינטל ו-AWS  מטיסות את מהירות הזיכרון בענן פי 2.5

        ממשל טראמפ הופך להיות בעל המניות הגדול ביותר באינטל. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM AI

        ארה"ב רכשה 10% ממניות אינטל תמורת 9 מיליארד דולר במסגרת יוזמת הטכנולוגיה של טראמפ

        שבבים תוצרת ארצות הברית. אילוסטרציה: depositphotos.com

        אקונומיסט על השקעת הממשל באינטל: “סיליקון כל־אמריקני” הוא אשליה – שבבים אמריקניים יצליחו רק עם בעלות ברית

        ממשל טראמפ הופך להיות בעל המניות הגדול ביותר באינטל. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM AI

        ממשל טראמפ דורש מניות באינטל – וזו רק ההתחלה: התקדים עלול לחול גם על יצרניות שבבים נוספות

        לוגו של אינפיניון על מבנה בעמק הסיליקון. אילוסטרציה: depositphotos.com

        אינפיניאון השלימה את רכישת חטיבת ה-Automotive Ethernet של מארוול ב־2.5 מיליארד דולר

        יו"ר ומנכ"ל סופטבנק מאסיאיושי סאן. אילוסטרציה: depositphotos.com

        השינוי של Softbank או מדוע לכל הרוחות החליטה מעצמת התוכנה היפנית להשקיע 2 מילארד דולר באינטל?

        Trending Tags

        • בישראל
          שלוחת טאואר סמיקונדקטור בנתניה. צילום מתוך אתר החברה

          טאואר סמיקונדקטור ו-Xscape Photonics  מודיעות על פיתוח טכנולוגי פורץ דרך – שבב הלייזר הרב-גלי הראשון בתעשייה המיועד למרכזי נתונים מבוססי AI

          תמרה בקשט, מנכ"לית VisIC. צילום יחצ

          ד"ר תמרה בקשט בראיון ל-CHIPORTAL: "האינוורטר הוא הלב של הרכב החשמלי – ו־GaN הוא מה שמזרים בו את הדם"

          מייסדי Atero. קרדיט: עומר הכהן

          אקזיט תוך שנה: Crusoe רוכשת את Atero הישראלית בכ-150 מיליון דולר

          אבי בקל, מנכ"ל TriEye. צילום: דייויד גארב.

          ‏TriEye ו-LITEON מקדמות פתרונות חישה ותצלום SWIR לרובוטיקה ולרכב

          ניר צוק, מנכ"ל פאלו אלטו נטוורקס במפגש הסיליקון קלאב, אפריל 2022. צילום: שמואל אוסטר

          דרמה בפאלו אלטו נטוורקס: המייסד ניר צוק פורש. המיקוד עובר ל-AI ולזיהוי זהויות

          אריק קילמן מנכל טיאסגי. קרידט באדיבות החברה

          TSG מסכמת רבעון שיא: צמיחה דו־ספרתית ומיקוד בפתרונות ביטחוניים־אזרחיים

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬ CES2017 : הטכנולוגיה שפותחה עבור מאדים תשמש את המכוניות האוטונומיות בזכות שת”פ בין נאס”א לרנו-ניסאן

          CES2017 : הטכנולוגיה שפותחה עבור מאדים תשמש את המכוניות האוטונומיות בזכות שת"פ בין נאס"א לרנו-ניסאן

          מאת אבי בליזובסקי
          11 ינואר 2017
          in ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬, עיקר החדשות
          LIAM
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          "נאס"א וניסן מתמודדות עם אותה בעיה. הן מתכננות מכוניות אוטונומיות אבל בעתיד הנראה לעין, מכוניות אלה לא יוכלו לפעול לגמרי לבד ויצטרכו מפעילים כמו בנאס"א

           ליאם פדרסן

          בתקופה האחרונה עובדים אנשי מרכז המחקר של נאס"א ביחד עם יצרנית הרכב ניסן על פיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית שיוכלו בעתיד לשמש מכוניות נוסעים כמו גם רובוטים על מאדים.

          טרם תערוכת CES בלאס וגאס בשבוע שעבר הודיעה קבוצת בכירים מברית רנו-ניסאן ובהם יו"ר ומנכ"ל ניסן קרלוס גוסן וחוזה מונוז, יו"ר ניסן צפון אמריקה ביקרו במרכז איימס לפגישות אודות השותפות הטכנולוגית בין נאס"א לניסן צפון אמריקה. השותפות מאפשרת לחוקרים לפתח ולנסות אלגוריתמים אוטונומיים, שבבים ואבי טיפוס למגוון יישומי תחבורה – מרובוטים הנוסעים על מאדים ועד למכוניות, וכן סקרו האורחים את המכונית החשמלית LEAF שנסעה באופן אוטונומי ברחיבי מרכז איימס. המכונית מצויידת במצלמות, חיישנים ורשתות סלולאריות והיא משתמשת בתוכנת רובוטיקה שפותחה במקור באיימס לרובוטים שסיירו במאדים, שהאחרון בהם עד כה הוא קיוריוסיטי. בנאס"א אומרים כי תוצאות המחקר ישמשו בחזרה את נאס"א לפיתוח רכבי שטח אוטונומיים למאדים.

          שוחחנו בביתן ניסן ב-CES עם ליאם פדרסן, מנהל המעבדה של ניסאן בעמק הסיליקון השוכנת בקרבת מרכז המחקר איימס של נאס"א: " התחלנו לעבוד עם נאס"א לפני כשנתיים. כמה מאיתנו, כולל אנוכי, הם עובדים לשעבר של נאס"א. אני לדוגמה ניהלתי מעבדה של רובוטיקה. ניסן פתחה את המעבדה בעמק הסיליקון כי חיפשה מהנדסי תוכנה ומומחים לרובוטיקה. זה התחיל מקשרים אישיים.

          "נאס"א וניסן מתמודדות עם אותה בעיה. הן מתכננות מכוניות אוטונומיות אבל בעתיד הנראה לעין, מכוניות אלה לא יוכלו לפעול לגמרי לבד ויצטרכו מפעילים כמו בנאס"א. יש להם רכב על מאדים, שאם הוא נכשל, אי אפשר להגיע לשם ולתקן אותו. הרובוט עצמו יודע לשמור על עצמו. הוא רואה מכשולים ועוקף אותם אבל הוא לא יכול לדעת מה חשוב ומה לא. הוא לא יכול לעשות את המדע בעצמו ואינו יודע להתמודד מול מצבים לא שגרתיים."
          "נאס"א פותרת את הבעיה בזכות צוות מפעילים שעובדים מול הרובוט בשיהוי עצום – לוקח לאותות להגי ע הלוך וחזו רלמאדים כ-40 דקות. לפיכך הם נותנים לו הוראות להגיע מנקודה אחת לנקודה שניה ולבצע בדרך את המשימות שתוכננו לו. הרובוט צריך לטפל בבעיות בעצמו ולהגיב לאירועים פתאומיים."

          "אותה בעייה קיימת גם עם מכוניות אוטונומיות אנחנו יכולים כבר היום לספק לרכב כזה את הבטיחות הבסיסית, להמנע מהתנגשויות ולעקוף מכשולים אבל מה שקשה למכונה הוא לקיים אינטראקציה עם בני אדם. אם מישהו עושה סימן עם היד(לדוגמה מבקש לפתוח את החלון) זה לא דבר שמכונה תוכל לפרש. במיוחד אם התנועות אל היו ממש ברורות. גם איזורי עבודות מערימים קשיים על מכוניות אוטונומיות."
          "הרעיון הוא לנהל ציים של מכוניות רובוטיות, כל מכונית שומרת על בטיחותה, ונוסעת בעצמה 98-99% מהזמן אולי אפילו 99.9999% מהזמן בלי לערב אדם אבל יהיו תמיד מקרים שבהם תצידרש יכולת השיפות האנושית. דוגמה – אדם מכוון את התנועה בצומת, הרמזור אומר לעצור, ושוטר התנועה אומר להמשיך. ועכשיו תדמינו צי של מיליון מכוניות. גם אם הן אוטונומיות לחלוטין, במוקדם או במאוחר הם עלולים להיתקע. ולכן אנחנו ביחד עם נאס"א מפתחים מערכת של הפעלה מרחוק לניהול ציים." אומר פטרסן "ברור שייעשה שימוש בתבונה מלאכותית כדי שהמכונית תדע להסתדר בעצמה ככל האפשר, זה גם כדאי כלכלית כי רצוי שאדם אחד יוכל לפקח על כמה שיותר מכוניות ואם המכוניות לא יהיו לגמרי אוטנומיות ויצטרכו עזרה לעיתתים תכופות זה לא כדאי. אנחנו רוצים לדאוג למקרי הקצה. כל אחד שמבין בלימוד מכונה יגיד לך שקל מאוד לפתח מכונה שתדע להסתדר לבד ב-99 אחוז מהמקירם אבל כאשר נוצרמקרי קצה הדבר מאוד קשה כי יש אלפי בעיות וכל אחת דורשת את הפרון הייחודי משלה.

          תוך כמה זמן ניתן יהיה לראות ציים חכמים ומה תהיה ההשפעה של המעבר הזה על החברה, בפרט בתחום התעסוקה?
          "זו שאלה עסקית. מבחינה טכנולוגית נגיע לכך בעוד שלוש שנים. אבל מתי בדיוק הם יהיו על הכביש – על זה ניסן תצטרך להחליט עם לקוחותיה." אומר פדרסן.
          "אני גר בסן פרנסיסקו, המשרד שלי נמצא בסאניוויל אני מבלה כל יום שעה בכל כיוון במכונית. הייתי שמח אם הייתי יכול לנצל את הזמן הזה, למשל לשינה, לעבור על האימיילים, ולבצע משימו’. היום זה זמן שהולך לאיבוד. מכונית אוטונומית תיתן לי שעתיים נוספות בכל יום. מלבד נושא הזמן, בטיחות תהיה סוגיה חשובה ב פרט בכלי רכב פרטיים."  "חברות רבות בוחנות את תחום הנהיגה האוטונומית, כי חסרים נהגים, בפרט בתחום הליגיסטיקה. אני מניח שבשלב ראשון היכולת האוטונומית תעזור למלא את הביקוש אבל כשהן תהיינה נפוצות יותר אני חוזה שינוי משמעותי בחברה שלנו."

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬

          מיזוג סינופסיס-אנסיס: האם מדובר בשינוי כללי המשחק או שזהו מהלך רע לתחום התכנון של מערכות אלקטרוניות

          תכנון אלקטרוני. אילוסטרציה: depositphotos.com
          ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬

          ארה״ב אוסרת על מכירת תוכנות תכנון שבבים לסין מכה קשה ליצרניות כמו שיאומי ולנובו

          EDA - מתוך ויקיפדיה
          בינה מלאכותית (AI/ML)

          האם בינה מלאכותית יכולה להפוך שבבי תקשורת קריטיים לקלים יותר לתכנון?

          ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬

          Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

          הפוסט הבא

          האיש שגדל בשכונת עוני בדרום שיקגו וצמח להיות ה- CTO של יבמ וסיסקו

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • סופטבנק תשקיע 2 מיליארד דולר באינטל
          • Cadence ו-NVIDIA הופכות את ניתוח ההספק ב-AI לעניין…
          • ממשל טראמפ דורש מניות באינטל – וזו רק ההתחלה: התקדים…
          • אינפיניאון השלימה את רכישת חטיבת ה-Automotive…
          • השינוי של Softbank או מדוע לכל הרוחות החליטה מעצמת…

          מאמרים פופולאריים

          • מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל…
          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • ענבר דג – דג נדיר בתעשיית השבבים
          • אתגרי תכנון שבבים ב – 1.8 ננומטר
          • מקרה קלרנה : האם הרומן עם הבינה מלאכותית הסתיים בבגידה?

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס