• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    טראמפ מאיים בהגדלת שיעור המכסים על שבבים ל-300%. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM.AI

    טראמפ מאיים על יבוא שבבים: מכסים “תוך שבוע-שבועיים”, עשויים להגיע עד 300%

    זינוק תעשיית השבבים בהודו. אילוסטרציה: depositphotos.com

    הודו אישרה ארבעה פרויקטי שבבים חדשים בהיקף כ־$554 מיליון

    הדמיה של מפגש בין מנכ"ל אינטל ליפ-בו טאן ונשיא ארה"ב דונאלד טראמפ. איור IDEOGRAM.AI

    אחרי הקריאה להתפטרות – טראמפ נפגש עם מנכ״ל אינטל; ברקע: מכסים של 100% ועסקת 15% עם אנבידיה ו-AMD

    תעשיית השבבים הסינית. המחשה: depositphotos.com

    אנבידיה ו-AMD ישלמו 15% מהכנסות שבבי ה-AI בסין לאוצר האמריקני – תמורת רישיונות ייצוא

    רובוט עזר במטבח. צילום: אנבידיה

    NVIDIA משיקה כלים חדשים להאצת פיתוח רובוטים ו-Physical AI, ומציגה מודלי הסקה להנעת סוכני AI

    חלל הפנים של מכונית טסלה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    טסלה סוגרת את פרויקט Dojo: מהלך חד במדיניות ה־AI, מעבר להסתמכות על אנבידיה ושותפות חדשות

    Trending Tags

    • בישראל
      עומר כילף, מנכ"ל אינוויז טכנולוגיות צילום: יחס"צ

      אינוויז מגדילה פי עשרה את היקף הייצור ומאיצה מעבר לייצור המוני בפברינט

      מייסדי נאולוג'יק. משמאל לימין אבי מסיקה וזיו לשם. קרדיט אביב קורט

      הסטארט-אפ NeoLogic גייס 10 מיליון דולר כדי לספק למרכזי נתונים מעבדי שרתים מהירים ויעילים לעידן הבינה המלאכותית

      דגל ומפת לטביה. אילוסטרציה: depositphotos.com

      לטביה מציעה מסלול מהיר ליזמים ולמשקיעים ישראלים לכניסה לשוק האיחוד האירופי

      אמיר פנוש מנכ'ל סיוה. צילום באדיבות החברה

      סיוה מציגה: צמיחה רציפה בהכנסות והתקדמות באסטרטגיית ה-Edge AI ברבעון השני

      הייטק בישראל. אילוסטרציה: depositphotos.com

      קיפאון של שנתיים בתעסוקת ההייטק: מעטפת מתכווצת, הליבה הטכנולוגית מחזיקה — ו־AI מושך קדימה

      גבי וייסמן, מנכ"ל נובה צילום יחצ

      נובה מציגה תוצאות שיא ברבעון השני של 2025 עם עלייה של 40% בהכנסות

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        טראמפ מאיים בהגדלת שיעור המכסים על שבבים ל-300%. איור: אבי בליזובסקי באמצעות IDEOGRAM.AI

        טראמפ מאיים על יבוא שבבים: מכסים “תוך שבוע-שבועיים”, עשויים להגיע עד 300%

        זינוק תעשיית השבבים בהודו. אילוסטרציה: depositphotos.com

        הודו אישרה ארבעה פרויקטי שבבים חדשים בהיקף כ־$554 מיליון

        הדמיה של מפגש בין מנכ"ל אינטל ליפ-בו טאן ונשיא ארה"ב דונאלד טראמפ. איור IDEOGRAM.AI

        אחרי הקריאה להתפטרות – טראמפ נפגש עם מנכ״ל אינטל; ברקע: מכסים של 100% ועסקת 15% עם אנבידיה ו-AMD

        תעשיית השבבים הסינית. המחשה: depositphotos.com

        אנבידיה ו-AMD ישלמו 15% מהכנסות שבבי ה-AI בסין לאוצר האמריקני – תמורת רישיונות ייצוא

        רובוט עזר במטבח. צילום: אנבידיה

        NVIDIA משיקה כלים חדשים להאצת פיתוח רובוטים ו-Physical AI, ומציגה מודלי הסקה להנעת סוכני AI

        חלל הפנים של מכונית טסלה. אילוסטרציה: depositphotos.com

        טסלה סוגרת את פרויקט Dojo: מהלך חד במדיניות ה־AI, מעבר להסתמכות על אנבידיה ושותפות חדשות

        Trending Tags

        • בישראל
          עומר כילף, מנכ"ל אינוויז טכנולוגיות צילום: יחס"צ

          אינוויז מגדילה פי עשרה את היקף הייצור ומאיצה מעבר לייצור המוני בפברינט

          מייסדי נאולוג'יק. משמאל לימין אבי מסיקה וזיו לשם. קרדיט אביב קורט

          הסטארט-אפ NeoLogic גייס 10 מיליון דולר כדי לספק למרכזי נתונים מעבדי שרתים מהירים ויעילים לעידן הבינה המלאכותית

          דגל ומפת לטביה. אילוסטרציה: depositphotos.com

          לטביה מציעה מסלול מהיר ליזמים ולמשקיעים ישראלים לכניסה לשוק האיחוד האירופי

          אמיר פנוש מנכ'ל סיוה. צילום באדיבות החברה

          סיוה מציגה: צמיחה רציפה בהכנסות והתקדמות באסטרטגיית ה-Edge AI ברבעון השני

          הייטק בישראל. אילוסטרציה: depositphotos.com

          קיפאון של שנתיים בתעסוקת ההייטק: מעטפת מתכווצת, הליבה הטכנולוגית מחזיקה — ו־AI מושך קדימה

          גבי וייסמן, מנכ"ל נובה צילום יחצ

          נובה מציגה תוצאות שיא ברבעון השני של 2025 עם עלייה של 40% בהכנסות

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב כלי הרכב ייראו שונים מאוד ב-15 השנים הקרובות

          כלי הרכב ייראו שונים מאוד ב-15 השנים הקרובות

          מאת אבי בליזובסקי
          26 ספטמבר 2018
          in אוטומוטיב, ‫שבבים‬, בישראל
          Dr. Noam Arkind
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          כך אומר ד"ר נועם ארקינד, מנכ"ל ארבה רובוטיקס במפגש ה-Silicon Club בספטמבר 2018, שעסק בטכנולוגיות שישנו את חיינו בעשור הקרוב. ארבה רובוטיקס מפתחת מכ"ם ברזולוציה גבוהה שיגביר את רמת האוטונומיה של המכונית.

           ד"ר נועם ארקינד, מנכ"ל ארבה רובוטיקס במפגש Silicon Club. צילום: איילת גרדמן

          כלי הרכב ייראו שונים מאוד ב-15 השנים הקרובות. כך אומר ד"ר נועם ארקינד, מנכ"ל ארבה רובוטיקס במפגש ה-Silicon Club בספטמבר 2018, שעסק בטכנולוגיות שישנו את חיינו בעשור הקרוב. ארבה רובוטיקס מפתחת מכ"ם ברזולוציה גבוהה שיגביר את רמת האוטונומיה של המכונית.

          לדברי ד"ר ארקינד, ארבה רובוטיק שהתחילה כחברת רובוטיקה החליטה להתמקד בסוג אחד, אך חשוב של רובוטים – מכוניות אוטונומיות. החברה מפתחת מכ"ם בעל ביצועים גבוהים, שיאפשרו למכונית לקבל החלטות בעצמה.

          כלי הרכב הולכים ומשתנים. בקרוב נראה הרבה יותר מכוניות חשמליות בכבישים, כך לדוגמה סין הכריזה שעד שנת 2020 כל המכוניות יוחלפו במכוניות חשמליות. שינוי נוסף הוא שכלי הרכב ידברו זה עם זה ועם הסביבה, ותהיה לכך השפעה הן על תעשיית הרכב והן על התשתיות. תלות זו מביאה עימה גם סיכון סייבר.
          כמו כן, אם כלי הרכב יקבלו את ההחלטות לבד עד לרמה שבסופו של דבר ינהגו לבד, לא יהיה טעם שכל אחד יחזיק רכב לעצמו. נראה יותר שיתוף רכבים. לפיכך כלי הרכב האוטונומיים הראשונים הם מיניבוסים שסובבים בקו קבוע – שאטלים אוטונומיים. הפרויקטים היום הם עדיין סגורים ויקרים, הם דורשים חוות שרתים שלמה בתא המטען.
          כלי הרכב מוקפים בחיישנים מכל צדדיהם, ומערכת קבלת ההחלטות בודקת את נתוניהם ומשהנ את ההחלטות בהתאם.
          המחיר היקר גורם לכך שפונקציות חדשות כמו נסיעה אוטונומית בפקק או תכונות בטיחות יגיעו קודם כול למכוניות היוקרה ורק לאחר מכן יגיעו למכוניות העממיות יותר. גם רגולציות בטיחות של תעשיית הרכב, כדוגמת NCAP, דוחפות קדימה את נושא החישה ויכולת קבלת ההחלטות. המכוניות תהיינה בטוחות יותר אפילו בשנתיים-שלוש הקרובות.
          לא צריך להיות עתידן כדי לראות שכל הטכנולוגיות הדרושות לפיתוח מכוניות אוטונומיות תבשלנה בקרוב, השאלה היא כיצד הציבור יקבל את הטכנולוגיה הזו.

          מלבד החשש בציבור, יש עדיין בעיות שמונעות מהשוק הזה להתפוצץ. הראשונה היא עד כמה הטכנולוגיה בשלה הן מבחינת אמינות והן מבחינת עלות. החיישנים שבהם משתמשים היום ברכבים אוטונומיים יקרים מאוד. המון חיישנים על הגג, וכוח עיבוד גדול מאוד ויקר, והם גם לא ברמת אמינות גבוהה, וכפי שראינו אצל טסלה ואובר, הם עדיין גורמים לתאונות.
          לדברי ד"ר ארקינד, כבר היום יש מכ"מים לרכב, אך הרזולוציה שלהם עדיין נמוכה. מכ"ם מסייע מאוד כבר כיום לשיוט ולעצירה אוטומטית, אך עדיין לא ברמה שתספיק לרכב אוטונומי. למכ"ם יש יתרונות רבים, הוא עמיד בתנאי סביבה קשים כגון ערפל, גשם, שלג, ואבק, והוא מסוגל לזהות עצמים בכביש ממרחק גדול, אפילו דרך המכונית שלפניו.
          כך למשל, אם יש שני כלי רכב (בדוגמה הראה מכונית פרטית ואופנוע) שנוסעים זה לצד זה, הם עלולים להיחשב בעיני מחשב המכונית כעצם אחת, ולכן אנו גם משתמשים ביכולת הפרדת מטרות באמצעות דופלר. אם שתי מטרות זזות במהירויות שונות אפילו במקצת, אפשר להפריד ביניהם.

          מהתאונות של טסלה ואובר, כל התאונות שנגרמו באשמת הרכבים קרו בגלל בעיות חישה. גם כאשר החיישנים גם שראו את המטרה לא הצליחו לזהות שזו מטרה מסוכנת. למשל המכונית של טסלה שפגעה במכונית כיבוי אש חונה. יכולת הפרדת המטרות אינה טובה. אם אדם היה עומד ליד המשאית לא היה סיכוי לראות אותו.
          בסופו של דבר יהיו מספר מכ"מים על הרכב, שמקצתם ייצרו תמונה של שדה ראיה צר ברזולוציה סבירה, ואחרים שדה ראיה רחב ברזולוציה נמוכה. המכ"ם שאנו מפתחים יתן תמונה ארבע ממדית – ויאפשר למחשב המכונית לקבל החלטות המתחשבות בשדה ראיה רחב.
          המכ"מים שיש היום לא יודעים לזהות גובה, ועלולים לגרום למכונית לעצור בגלל פחית קולה על הכביש. בצורה בה המכ"ם שלנו מתוכנן, הוא יוכל לזהות הבדלי גבהים. הוא יתן למכונית חיווי על מה שקורה מסביבה ברזולוציה של אלפי פיקסלים. זו רזולוציה מספיקה כדי לאפשר למכונית אוטנומית לקבל החלטות.
          מכשירי המכ"ם שאנו מפתחים רואים בגלים מילימטרים, ואנו מאפשרים לקבל מספר גדול של ערוצים בנפח סיליקון קטן. המעבד מסוגל לטפל ב-72 תמונות מכ"מ בו זמנית. אנו מפעילים מכונית אחת לבדיקות, ויודעים למשל מהי צורת המעקים לצד הכביש – רק בעזרת גלי RF (רדיו), לזהות היכן נמצא כל עצם ומהירותו, ולהפריד בין העצמים גם כשהם צפופים.
          כעת אנו עובדים במקביל גם על שילוב של חיווי המכ"ם עם מידע ממצלמה. כשיש לנו גם מכ"ם ברזולוציה גבוהה, וגם מצלמה – יש את כל הפרטים הדרושים לקבלת החלטות של עקיפה ועצירה.

          "ארבה רובוטיקס מעסיקה כשישים איש, רשמה בסביבות עשרה פטנטים עד כה גייסנו 23 מיליון דולר, פיתחנו שלושה שבבים שנמצאים במכוניץ המבחן. אנו נמצאים בקשר עם כל חברות הרכב, מתחרים במכרזים של חברות רכב עולמיות. בשלב מסוים בתקופה הקרובה נעשה הקפאת מצב ונעבור לייצור.

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          עומר כילף, מנכ
          אוטומוטיב

          אינוויז מגדילה פי עשרה את היקף הייצור ומאיצה מעבר לייצור המוני בפברינט

          פרופ' אמנון שעשוע בהרצאה בכנס CES 2023. צילום: אבי בליזובסקי
          אוטומוטיב

          אינטל מוכרת מניות של מובילאיי בהיקף של 900 מיליון דולר תרד מ-88% ל-80% בעלות

          MOIA - רכבים אוטונמיים מבוססי מכ
          אוטומוטיב

          מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את צי ההסעות האוטונומיות של אובר בלוס אנג'לס

          רכב אוטונומי בדרגה 3. צילום BMW ואינוויז
          אוטומוטיב

          אינוביז חתמה על הסכם פיתוח עם אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם

          הפוסט הבא
          לוגו סרגון. צילום יחצ

          סרגון נבחרה לפרוס רשתות אלחוטיות רחבות פס בפרו לצמצום הפער הדיגיטלי במדינה

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • קיפאון של שנתיים בתעסוקת ההייטק: מעטפת מתכווצת,…
          • אחרי הקריאה להתפטרות – טראמפ נפגש עם מנכ״ל אינטל;…
          • טסלה סוגרת את פרויקט Dojo: מהלך חד במדיניות ה־AI,…
          • נובה מציגה תוצאות שיא ברבעון השני של 2025 עם עלייה…
          • SIA: מכירות השבבים העולמיות עלו ב־7.8% ברבעון השני…

          מאמרים פופולאריים

          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • ענבר דג – דג נדיר בתעשיית השבבים
          • מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל…
          • אתגרי תכנון שבבים ב – 1.8 ננומטר
          • מקרה קלרנה : האם הרומן עם הבינה מלאכותית הסתיים בבגידה?

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס