• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מייסד ומנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג עם יצירות שנוצרו בידי בינה מלאכותית יוצרת. צילום: אנבידיה

    סין אוסרת על חברות טכנולוגיה לרכוש שבבי אנבידיה – ובמקביל חוקרת את רכישת מלאנוקס

    מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג על שער המגזין טיים. צילום יחצ

    אנבידיה ואינטל ישתפו פעולה בפיתוח תשתיות בינה מלאכותית ומחשוב אישי * אנבידיה תשקיע 5 מיליארד ד' באינטל

    תעשיית השבבים בבריטניה. המחשה: depositphotos.com

    אנבידיה,Nscale, מיקרוסופט וחברות נוספות יקימו תשתיות ואקו-סיסטם AI בבריטניה

    ד"ר אלון סטופל יו"ר רשות החדשנות

    דו"ח רשות החדשנות תמונת מצב ההייטק בישראל 2025 מציג מגמות מעורבות

    רקל פינטו, מנהלת האקוסיסטמס של TSMC בישראל. צילום: אבי בליזובסקי

    שינוים ב TSMC אירופה. החברה מינתה מנהלת חדשה לשוק הישראלי

    צעדים וצעדי נגד בין ארה"ב לסין בתחום השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    סין פתחה בחקירת אפליה נגד צעדי ארה"ב בתחום השבבים

    Trending Tags

    • בישראל
      ירון גליצקי. צילום רון קובי

      ירון גליצקי מונה לתפקיד סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת ה-AI בחברת סיוה

      חן גולן' מנכ"ל נקסטויז'ן . קרדיט יחצ

      נקסט ויז'ן מדווחת על ביקושי יתר של כ-4.2 מיליארד שקל – פי 3 מסכום הגיוס בהנפקה הגלובלית 

      מערכת Frontier של אלביט מערכות. צילום יחצ

      אלביט מערכות משיקה את Frontier – מערכת מבוססת AI להגנה על גבולות

      טקס הכרת ה-IEEE בפיתוח שבב 8087 כהליך הסטורי. צילום ענת סלומון, דוברות עיריית חיפה

      גאווה חיפאית: ההמצאה ששינתה את עולם המחשוב זוכה להכרה עולמית

      אינוויז מכריזה על זכייה בחברה המייצרת משאיות אוטונומיות. צילום יחצ

      יצרן משאיות גדול בחר ב־Innoviz: חיישני LiDAR לייצור סדרתי של משאיות אוטונומיות ברמה 4

      גדעון בן צבי, מנכ'ל ולנס סמיקונדקטור - קרדיט צילום - ולנס סמיקונדקטור.

      ולנס סמיקונדקטור תשתף פעולה עם סמסונג להרחבת אימוץ תקן MIPI A-PHY ובפיתוח מוצרי הדור הבא של החברה

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        מייסד ומנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג עם יצירות שנוצרו בידי בינה מלאכותית יוצרת. צילום: אנבידיה

        סין אוסרת על חברות טכנולוגיה לרכוש שבבי אנבידיה – ובמקביל חוקרת את רכישת מלאנוקס

        מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג על שער המגזין טיים. צילום יחצ

        אנבידיה ואינטל ישתפו פעולה בפיתוח תשתיות בינה מלאכותית ומחשוב אישי * אנבידיה תשקיע 5 מיליארד ד' באינטל

        תעשיית השבבים בבריטניה. המחשה: depositphotos.com

        אנבידיה,Nscale, מיקרוסופט וחברות נוספות יקימו תשתיות ואקו-סיסטם AI בבריטניה

        ד"ר אלון סטופל יו"ר רשות החדשנות

        דו"ח רשות החדשנות תמונת מצב ההייטק בישראל 2025 מציג מגמות מעורבות

        רקל פינטו, מנהלת האקוסיסטמס של TSMC בישראל. צילום: אבי בליזובסקי

        שינוים ב TSMC אירופה. החברה מינתה מנהלת חדשה לשוק הישראלי

        צעדים וצעדי נגד בין ארה"ב לסין בתחום השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

        סין פתחה בחקירת אפליה נגד צעדי ארה"ב בתחום השבבים

        Trending Tags

        • בישראל
          ירון גליצקי. צילום רון קובי

          ירון גליצקי מונה לתפקיד סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת ה-AI בחברת סיוה

          חן גולן' מנכ"ל נקסטויז'ן . קרדיט יחצ

          נקסט ויז'ן מדווחת על ביקושי יתר של כ-4.2 מיליארד שקל – פי 3 מסכום הגיוס בהנפקה הגלובלית 

          מערכת Frontier של אלביט מערכות. צילום יחצ

          אלביט מערכות משיקה את Frontier – מערכת מבוססת AI להגנה על גבולות

          טקס הכרת ה-IEEE בפיתוח שבב 8087 כהליך הסטורי. צילום ענת סלומון, דוברות עיריית חיפה

          גאווה חיפאית: ההמצאה ששינתה את עולם המחשוב זוכה להכרה עולמית

          אינוויז מכריזה על זכייה בחברה המייצרת משאיות אוטונומיות. צילום יחצ

          יצרן משאיות גדול בחר ב־Innoviz: חיישני LiDAR לייצור סדרתי של משאיות אוטונומיות ברמה 4

          גדעון בן צבי, מנכ'ל ולנס סמיקונדקטור - קרדיט צילום - ולנס סמיקונדקטור.

          ולנס סמיקונדקטור תשתף פעולה עם סמסונג להרחבת אימוץ תקן MIPI A-PHY ובפיתוח מוצרי הדור הבא של החברה

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב כלי הרכב ייראו שונים מאוד ב-15 השנים הקרובות

          כלי הרכב ייראו שונים מאוד ב-15 השנים הקרובות

          מאת אבי בליזובסקי
          26 ספטמבר 2018
          in אוטומוטיב, ‫שבבים‬, בישראל
          Dr. Noam Arkind
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          כך אומר ד"ר נועם ארקינד, מנכ"ל ארבה רובוטיקס במפגש ה-Silicon Club בספטמבר 2018, שעסק בטכנולוגיות שישנו את חיינו בעשור הקרוב. ארבה רובוטיקס מפתחת מכ"ם ברזולוציה גבוהה שיגביר את רמת האוטונומיה של המכונית.

           ד"ר נועם ארקינד, מנכ"ל ארבה רובוטיקס במפגש Silicon Club. צילום: איילת גרדמן

          כלי הרכב ייראו שונים מאוד ב-15 השנים הקרובות. כך אומר ד"ר נועם ארקינד, מנכ"ל ארבה רובוטיקס במפגש ה-Silicon Club בספטמבר 2018, שעסק בטכנולוגיות שישנו את חיינו בעשור הקרוב. ארבה רובוטיקס מפתחת מכ"ם ברזולוציה גבוהה שיגביר את רמת האוטונומיה של המכונית.

          לדברי ד"ר ארקינד, ארבה רובוטיק שהתחילה כחברת רובוטיקה החליטה להתמקד בסוג אחד, אך חשוב של רובוטים – מכוניות אוטונומיות. החברה מפתחת מכ"ם בעל ביצועים גבוהים, שיאפשרו למכונית לקבל החלטות בעצמה.

          כלי הרכב הולכים ומשתנים. בקרוב נראה הרבה יותר מכוניות חשמליות בכבישים, כך לדוגמה סין הכריזה שעד שנת 2020 כל המכוניות יוחלפו במכוניות חשמליות. שינוי נוסף הוא שכלי הרכב ידברו זה עם זה ועם הסביבה, ותהיה לכך השפעה הן על תעשיית הרכב והן על התשתיות. תלות זו מביאה עימה גם סיכון סייבר.
          כמו כן, אם כלי הרכב יקבלו את ההחלטות לבד עד לרמה שבסופו של דבר ינהגו לבד, לא יהיה טעם שכל אחד יחזיק רכב לעצמו. נראה יותר שיתוף רכבים. לפיכך כלי הרכב האוטונומיים הראשונים הם מיניבוסים שסובבים בקו קבוע – שאטלים אוטונומיים. הפרויקטים היום הם עדיין סגורים ויקרים, הם דורשים חוות שרתים שלמה בתא המטען.
          כלי הרכב מוקפים בחיישנים מכל צדדיהם, ומערכת קבלת ההחלטות בודקת את נתוניהם ומשהנ את ההחלטות בהתאם.
          המחיר היקר גורם לכך שפונקציות חדשות כמו נסיעה אוטונומית בפקק או תכונות בטיחות יגיעו קודם כול למכוניות היוקרה ורק לאחר מכן יגיעו למכוניות העממיות יותר. גם רגולציות בטיחות של תעשיית הרכב, כדוגמת NCAP, דוחפות קדימה את נושא החישה ויכולת קבלת ההחלטות. המכוניות תהיינה בטוחות יותר אפילו בשנתיים-שלוש הקרובות.
          לא צריך להיות עתידן כדי לראות שכל הטכנולוגיות הדרושות לפיתוח מכוניות אוטונומיות תבשלנה בקרוב, השאלה היא כיצד הציבור יקבל את הטכנולוגיה הזו.

          מלבד החשש בציבור, יש עדיין בעיות שמונעות מהשוק הזה להתפוצץ. הראשונה היא עד כמה הטכנולוגיה בשלה הן מבחינת אמינות והן מבחינת עלות. החיישנים שבהם משתמשים היום ברכבים אוטונומיים יקרים מאוד. המון חיישנים על הגג, וכוח עיבוד גדול מאוד ויקר, והם גם לא ברמת אמינות גבוהה, וכפי שראינו אצל טסלה ואובר, הם עדיין גורמים לתאונות.
          לדברי ד"ר ארקינד, כבר היום יש מכ"מים לרכב, אך הרזולוציה שלהם עדיין נמוכה. מכ"ם מסייע מאוד כבר כיום לשיוט ולעצירה אוטומטית, אך עדיין לא ברמה שתספיק לרכב אוטונומי. למכ"ם יש יתרונות רבים, הוא עמיד בתנאי סביבה קשים כגון ערפל, גשם, שלג, ואבק, והוא מסוגל לזהות עצמים בכביש ממרחק גדול, אפילו דרך המכונית שלפניו.
          כך למשל, אם יש שני כלי רכב (בדוגמה הראה מכונית פרטית ואופנוע) שנוסעים זה לצד זה, הם עלולים להיחשב בעיני מחשב המכונית כעצם אחת, ולכן אנו גם משתמשים ביכולת הפרדת מטרות באמצעות דופלר. אם שתי מטרות זזות במהירויות שונות אפילו במקצת, אפשר להפריד ביניהם.

          מהתאונות של טסלה ואובר, כל התאונות שנגרמו באשמת הרכבים קרו בגלל בעיות חישה. גם כאשר החיישנים גם שראו את המטרה לא הצליחו לזהות שזו מטרה מסוכנת. למשל המכונית של טסלה שפגעה במכונית כיבוי אש חונה. יכולת הפרדת המטרות אינה טובה. אם אדם היה עומד ליד המשאית לא היה סיכוי לראות אותו.
          בסופו של דבר יהיו מספר מכ"מים על הרכב, שמקצתם ייצרו תמונה של שדה ראיה צר ברזולוציה סבירה, ואחרים שדה ראיה רחב ברזולוציה נמוכה. המכ"ם שאנו מפתחים יתן תמונה ארבע ממדית – ויאפשר למחשב המכונית לקבל החלטות המתחשבות בשדה ראיה רחב.
          המכ"מים שיש היום לא יודעים לזהות גובה, ועלולים לגרום למכונית לעצור בגלל פחית קולה על הכביש. בצורה בה המכ"ם שלנו מתוכנן, הוא יוכל לזהות הבדלי גבהים. הוא יתן למכונית חיווי על מה שקורה מסביבה ברזולוציה של אלפי פיקסלים. זו רזולוציה מספיקה כדי לאפשר למכונית אוטנומית לקבל החלטות.
          מכשירי המכ"ם שאנו מפתחים רואים בגלים מילימטרים, ואנו מאפשרים לקבל מספר גדול של ערוצים בנפח סיליקון קטן. המעבד מסוגל לטפל ב-72 תמונות מכ"מ בו זמנית. אנו מפעילים מכונית אחת לבדיקות, ויודעים למשל מהי צורת המעקים לצד הכביש – רק בעזרת גלי RF (רדיו), לזהות היכן נמצא כל עצם ומהירותו, ולהפריד בין העצמים גם כשהם צפופים.
          כעת אנו עובדים במקביל גם על שילוב של חיווי המכ"ם עם מידע ממצלמה. כשיש לנו גם מכ"ם ברזולוציה גבוהה, וגם מצלמה – יש את כל הפרטים הדרושים לקבלת החלטות של עקיפה ועצירה.

          "ארבה רובוטיקס מעסיקה כשישים איש, רשמה בסביבות עשרה פטנטים עד כה גייסנו 23 מיליון דולר, פיתחנו שלושה שבבים שנמצאים במכוניץ המבחן. אנו נמצאים בקשר עם כל חברות הרכב, מתחרים במכרזים של חברות רכב עולמיות. בשלב מסוים בתקופה הקרובה נעשה הקפאת מצב ונעבור לייצור.

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          פולקסווגן. איור: depositphotos.com
          אוטומוטיב

          פולקסווגן וריביאן משתפות פעולה באסטרטגיית רכש שבבים חדשה

          אינוויז מכריזה על זכייה בחברה המייצרת משאיות אוטונומיות. צילום יחצ
          אוטומוטיב

          יצרן משאיות גדול בחר ב־Innoviz: חיישני LiDAR לייצור סדרתי של משאיות אוטונומיות ברמה 4

          גדעון בן צבי, מנכ'ל ולנס סמיקונדקטור - קרדיט צילום - ולנס סמיקונדקטור.
          אוטומוטיב

          ולנס סמיקונדקטור תשתף פעולה עם סמסונג להרחבת אימוץ תקן MIPI A-PHY ובפיתוח מוצרי הדור הבא של החברה

          תמרה בקשט, מנכ
          אוטומוטיב

          ד"ר תמרה בקשט בראיון ל-CHIPORTAL: "האינוורטר הוא הלב של הרכב החשמלי – ו־GaN הוא מה שמזרים בו את הדם"

          הפוסט הבא
          לוגו סרגון. צילום יחצ

          סרגון נבחרה לפרוס רשתות אלחוטיות רחבות פס בפרו לצמצום הפער הדיגיטלי במדינה

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • שינוים ב TSMC אירופה. החברה מינתה מנהלת חדשה לשוק הישראלי
          • מניית Synopsys צונחת ב־30%: דוחות מאכזבים מובילים…
          • גאווה חיפאית: ההמצאה ששינתה את עולם המחשוב זוכה להכרה עולמית
          • דו"ח רשות החדשנות תמונת מצב ההייטק בישראל 2025…
          • PwC: השקעות עתק בשבבים מניעות את מהפכת ה־AI והרכב החשמלי

          מאמרים פופולאריים

          • מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל…
          • ענבר דג – דג נדיר בתעשיית השבבים
          • אתגרי תכנון שבבים ב – 1.8 ננומטר
          • מקרה קלרנה : האם הרומן עם הבינה מלאכותית הסתיים בבגידה?
          • הקאמבק הגדול של השיחה הטלפונית

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס