יובל בוגר, לשעבר בכיר בחברות טכנולוגיה ישראליות וכיום CCO בחברה, בה עובדים עוד ישראלים בתפקידים בכירים אומר בראיון ל-Chiportal: ההשקעה תקדם את קוורה בפיתוח מחשבים קוונטיים עם הרבה יותר קיוביטים
חברת קוורה קומפיוטינג (QuEra Computing) הודיעה על השקעה אסטרטגית משמעותית מגוגל Quantum AI במטרה להאיץ את פיתוח מחשבי הקוונטי מבוססי טכנולוגיית אטומים נייטרליים. החברה, הממוקמת בבוסטון, פועלת על פיתוח מחשבים קוונטיים בקנה מידה גדול המסוגלים לתקן שגיאות ולספק ביצועים אמינים ומשופרים. ההשקעה נועדה לחזק את מעמדה של קוורה כמובילה בטכנולוגיה זו, ולהדגיש את השיתוף הפעולה שלה עם מעבדות מחקר מהרווארד ו-MIT.
בראיון ל-CHIPORTAL מסביר יובל בוגר, הCCO (מנהל מסחרי ראשי) של קווארה ובעבר סמנכ"ל השיווק של קלאסיק: "הדרך בה אנחנו ניגשים לבניית מחשב קוונטי שונה מהשיטות המסורתיות. בעוד חלק מהחברות משתמשות במוליכים מקוררים, אצלנו כל קיוביט מיוצג על ידי אטום נייטרלי, אשר מוחזק באמצעות קרן לייזר קטנה. כך, כל אטום יכול להתקרב או להתרחק מאטומים אחרים לצורך אינטראקציה וביצוע חישובים מורכבים. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת לנו לייצר קיוביטים ברמת דיוק גבוהה מאוד," מסביר בוגר.
כיום, קוורה מפעילה את מחשב הקוונטי שלה, הכולל 256 קיוביטים, בענן של אמזון והשבוע גם הוכרז כי מכרה שני מחשבים כאלה בשווי 50 מיליון דולר ליפן ובריטניה. "השאיפה היא להתקדם לדורות הבאים של מחשבים שיכללו מנגנוני תיקון שגיאות מתקדמים. "זו אחת הבעיות הגדולות ביותר של המחשוב הקוונטי כיום," מציין בוגר. "אנחנו משקיעים משאבים עצומים בפיתוח טכנולוגיות שיאפשרו לנו לזהות ולתקן שגיאות בזמן אמת, מה שיגביר את האמינות של המחשב ויאפשר לנו ליישם אותו במגוון רחב של תחומים."
"ההשקעה של גוגל Quantum AI היא רק חלק ממהלך רחב של קוורה להרחבת נוכחותה בתחום.
בוגר הוסיף כי החברה מונה היום כשבעים איש בתוכם כמה וכמה ישראלים. יש לנו "לקוחות ושיתופי פעולה בכל העולם. בישראל יש לנו שיתוף פעולה עם חברת קלאסיק שמשלבת את המחשב שלנו בפלטפורמה שלהם. אנחנו גם משתפים פעולה עם קוואנטום מאשינס בישראל אנחנו מספקים ביחד שבב שייכנס לתוך מחשבים קוונטיים."
בוגר ציין שהחברה, המעסיקה כיום כ-70 עובדים, נולדה מתוך מחקרים פורצי דרך באוניברסיטאות הרווארד ו-MIT, וכי היא שואפת להיות "הבחירה הטבעית לכל מי שמחפש פתרונות מחשוב קוונטי אמינים ומתקדמים." עוד הוסיף כי הוא עצמו התאהב בתחום בשל הקשר העמוק בין תחום הפיזיקה בו למד ביחד עם תחום השיווק במכון קלוג באוניברסיטת נורת'ווסטרן לבין השפעתו על טכנולוגיות פורצות דרך בשוק. בין היתר הוא זוקף את ההשקעה של גוגל למאמרים פורצי דרך שפרסמו מדעני החברה בעיתנות המדעית