פתרון עדכוני המפות מצליח להקטין את הנתונים הנשלחים למכוניות עד לכ-2.5% מהגודל המקורי שלהם. הוא מבוסס על היכולת להעביר רק את החלקים הדורשים עדכון בהשוואה לגרסה הקודמת של המפה והוא חשוב במיוחד למערכות תומכות נהיגה ולרכבים סמי-אוטונומיים
אורן בצלאלי, סגן נשיא בכיר ב- HARMAN ומנכ״ל HARMAN ישראל בביתן החברה ב-CES. צילום: אבי בליזובסקי |
HARMAN, חברת הבת של סמסונג, המתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, הכריזה במסגרת תערוכת הרכב הבינ"ל של ג׳נבה, שנפתחת היום, על מוצר חדש שמקטין עד לכ-2.5% מהגודל המקורי את קבצי עדכוני המפות ברזולוציה גבוהה שמועברים כיום למכוניות המקושרות, בדרך נטולת תקלות ומאובטחת. המוצר החדש – Smart Delta for Maps – יאפשר ליצרני המכוניות להעביר עדכוני מפות בתכיפות רבה יותר, כך שהנהגים יוכלו ליהנות ממידע מעודכן, דוגמת חיווי לגבי מקומות חניה פנויים, או עבודות בכביש. הפתרון חשוב במיוחד עבור מערכות העזר במכוניות (ADAS) ובמערכות אוטונומיות, שם עדכונים מהירים הם כורח המציאות.
Smart Delta שייך לקו פתרונות עדכוני התוכנה – Over-the-Air (OTA) לרכבים של HARMAN שמפותח בישראל, שמאפשר ליצרני רכב, דוגמת, פיאט-קרייזלר-ג'יפ, רנו, ניסאן, ג׳נרל מוטורס, וולבו, גרייט וול הסינית ויצרניות רכב נוספות, לעדכן מרחוק מעל 30 מיליון מכוניות, בעוד אלה ממשיכות לנוע על הכבישים.
הפתרון בו נעשה שימוש כיום על ידי יצרני המכוניות וחברות המספקות מפות למערכות ניווט ברכב, משגר למכוניות מפות שלמות ונתונים במשקל כבד וההעברה לוקחת זמן ומנצלת רוחב פס יקר. צוות הפיתוח של HARMAN ישראל, בניהולו של אורן בצלאלי, מנכ״ל HARMAN ישראל וסגן נשיא בכיר בתחום השירותים המקושרים, הצליח לקצר את התהליך, שלעתים יכול לקחת ימים, לפעולה שקורית כמעט בזמן אמת. הטכנולוגיה נטולת תקלות ומאובטחת ומבוססת על היכולת להעביר רק את החלקים הדורשים עדכון, בהשוואה לגרסה הקודמת של המפה.
לדברי בצלאלי, מפות יכולות לתפוס עד כ-8-10 גיגה של נתונים ולעתים עד 20 ג'יגהבייט. ״בגישה החדשה שלנו, יצרני מכוניות וספקיהן יכולים ליישם את טכנולוגיית ה- Smart Delta ולעדכן, בקלות וללא הפרעה לנהגים, את מערכות הניווט במכוניות מתוצרתן בין אם מדובר בציי מכוניות או במשתמשים בודדים – ובלי כל קשר למיקומם הגיאוגרפי״.
המפות בסמארטפונים, אומר בצלאלי, מתאימות להנחיות פשוטות יותר להן כולנו נזקקים במהלך ניווט, אבל ברכבים אוטונומיים למחצה, בהן החלטות לגבי הדרך הן קריטיות, יש צורך במפות הרבה יותר מדויקות ומפורטות – ומן הסתם ׳כבדות׳ בהרבה. ״הטכנולוגיה המהפכנית שלנו מצמצמת דרמטית את גודל הקבצים ובסוף היום גם מפחיתה משמעותית בעלויות״.
פתרון ה- OTA תומך במפות מבוססות סטנדרט הניווט NDS, מאפשר להעביר נקודות ציון במסלול, מאפשר ליצרנים ולמפתחים לעדכן תכנים במספר שכבות מידע ולצמצם משמעותית את קיבולות האחסון הנדרשות למשימה בכלי הרכב. כך לדוגמה, אם נוספה תחנת דלק במסלול מסויים, Smart Delta תזהה את השינוי ותעדכן רק אותו על המפה. הפתרון, פועל בצורה שקופה והוא מאפשר לספק לצרכנים את המידע המעודכן ביותר בזמן הקצר ביותר.
{loadposition content-related} |