כשרות לכל העובדים הרבים הנאלצים לעבוד מרחוק (קרי מהבית) להלן שורת עצות והמלצות שיעזרו לכם לבצע עבודתכם בצורה מיטבית!
התייחסו לביתכם כמו למשרד שלכם
קבעו לעצמכם אזור עבודה ייעודי, קבעו גבולות של זמן ומרחב, הימנעו מעבודה מהמיטה שלכם או בפיג'מה שלכם (כן, זה מפתה, אבל סביר להניח שבעבודה מהמיטה תהיו פחות פרודוקטיבים). בסך הכל, התנהגו בבית באופן דומה לאופן בו הייתם מתנהגים במשרד.
היצמדו ללוחות זמנים
גלו את השגרה המתאימה לכם ביותר והקפידו עליה, תכננו את זמני העבודה שלכם, את מועדי הארוחות שלכם , וגם עשו הפסקות כדי לתת למוח שלכם מנוחה.
קיבעו סדרי עדיפויות
קל להיתפס למשימות ניהוליות ופעילויות פחות דחופות אחרות. שאלו את עצמכם האם סדר העדיפויות שלנו ברור? ואז הגדירו לעצמכם סדרי עדיפיות כדי להצליח בעבודה מהבית.
אם אתם מסוג האנשים הזקוקים לרשימת מטלות הכינו רשימה עם משימות החובה של השבוע. המשימות צריכות להיות ריאליות, ברות השגה, אחרת תתקלו בתסכול ובאכזבה.
כדי לעזור לכם לקבוע אם עליכם לעשות משהו כעת, מאוחר יותר או לעולם לא, אתם יכולים להשתמש בתיבה אייזנהאואר המצורפת:
קבעו זמן מסוים וקבוע לבדיקת תיבת הדואר הפרטי שלכם או לתשלום החשבונות לכם on line. בדרך זו זה יהפוך לחלק מהשגרה שלכם ויפחית את הסיכון שלא יהיה לכם מספיק זמן לטפל במשימות החשובות שלכם.
הכירו את הרצון לסחבת ושלטו בה
כולנו מתמהמהים, כולנו מבזבזים זמן וזה בסדר. פיתוח משמעת עצמית דורש זמן ומאמץ, אך גם כשאתם עושים, בזבוז זמן הוא לפעמים כמעט בלתי נמנע. מה שעליכם לעשות הוא להכיר בזה, להיות מודעים לרגעים שבהם אתם פחות יצרנים ולנסות לשלוט בזה. שאלו את עצמכם:
- באיזה חלק של היום אני הכי פרודוקטיבי?
- אילו משימות גורמות לי להתמהמה?
- מדוע אני מבזבז זמן על פעילות מסוימת?
ברגע שיהיו לכם התשובות לשאלות הללו, תוכלו לתארגן בהתאם. היפטרו מהסחות דעת, הקדישו זמן לעצמכם, הציבו יעדים ברי השגה, השתמשו בתמריצים עצמיים, וחשוב לא פחות – עשו הפסקות.
יש כמה ישומים נהדרים לניהול זמן ופרודוקטיביות שיכולים לעזור לכם להילחם ברצון הטבעי לדחות משימות: Beeminder, Toggl, Timecamp ו- PomoDoneApp.
מקור: כתבה זו נכתבה בהשראת חברת Talaera המתמחה בהדרכות מרחוק לצורך לימוד שפות. החברה הוציאה שורה של המלצות ותובנות מועילות כיצד לנהל כוח עבודה משגשג מרחוק. הכתבה הותאמה לחברות בישראל ע"י חברת איי אס ג'י בע"מ.