• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מכרה נחושת בסין. אילוסטרציה: depositphotos.com

    PwC: משבר האקלים מאיים על שליש מאספקת השבבים העולמית

    סינגפור משיקה מרכז לאומי לטכנולוגיית גליום ניטריד

    סינגפור משיקה מרכז לאומי לטכנולוגיית גליום ניטריד

    המפעל המוצע של סמסונג בטיילורס, טקסס. צילום יחצ

    סמסונג דוחה את השלמת מפעל השבבים בטקסס בשל מחסור בלקוחות

    שבבים בעולם מפוצל. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ההתנתקות בין ארה"ב לסין מעצבת מחדש את תעשיית השבבים

    מסוקים ימיים

    קיסייט תספק פתרונות בדיקה וסימולציה להעלאת הכשירות של ציי נאט"ו

    דרום קוריאה מעצמת שבבים. המחשה: depositphotos.com

    תעשיית השבבים של קוריאה עלולה לסבול מחוסר של 81 אלף עובדים עד 2031

    Trending Tags

    • בישראל

      טאואר הישראלית וטאטא ההודית יובילו את שדרוג מפעל השבבים במוהאלי

      לוגו - אלוט

      אלוט חתמה על הסכם משמעותי עם מפעיל תקשורת גדול באירופה

      חברת Speedata המענינת נחשפת

      ספידאטה גייסה 44 מיליון דולר ומשיקה את השבב הראשון בעולם המיועד להאצת ניתוחי ביג דאטה

      אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

      אנבידיה מתכננת להקים קמפוס ענק באיזור הצפון. מחפשת לרכוש שטחים באיזור יוקנעם והסביבה

      אלישע שחמון בשנות השמונים. צילום: הספריה הלאומית

      אלישע שחמון, מראשוני תעשיית ההייטק בישראל ומנכ"ל מוטורולה ישראל לשעבר, הלך לעולמו בגיל 85

      לוגו גילת צילום יחצ

      גילת חתמה על חוזה בשווי 40 מיליון דולר עבור פלטפורמת SkyEdge IV וירטואלית

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        מכרה נחושת בסין. אילוסטרציה: depositphotos.com

        PwC: משבר האקלים מאיים על שליש מאספקת השבבים העולמית

        סינגפור משיקה מרכז לאומי לטכנולוגיית גליום ניטריד

        סינגפור משיקה מרכז לאומי לטכנולוגיית גליום ניטריד

        המפעל המוצע של סמסונג בטיילורס, טקסס. צילום יחצ

        סמסונג דוחה את השלמת מפעל השבבים בטקסס בשל מחסור בלקוחות

        שבבים בעולם מפוצל. אילוסטרציה: depositphotos.com

        ההתנתקות בין ארה"ב לסין מעצבת מחדש את תעשיית השבבים

        מסוקים ימיים

        קיסייט תספק פתרונות בדיקה וסימולציה להעלאת הכשירות של ציי נאט"ו

        דרום קוריאה מעצמת שבבים. המחשה: depositphotos.com

        תעשיית השבבים של קוריאה עלולה לסבול מחוסר של 81 אלף עובדים עד 2031

        Trending Tags

        • בישראל

          טאואר הישראלית וטאטא ההודית יובילו את שדרוג מפעל השבבים במוהאלי

          לוגו - אלוט

          אלוט חתמה על הסכם משמעותי עם מפעיל תקשורת גדול באירופה

          חברת Speedata המענינת נחשפת

          ספידאטה גייסה 44 מיליון דולר ומשיקה את השבב הראשון בעולם המיועד להאצת ניתוחי ביג דאטה

          אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

          אנבידיה מתכננת להקים קמפוס ענק באיזור הצפון. מחפשת לרכוש שטחים באיזור יוקנעם והסביבה

          אלישע שחמון בשנות השמונים. צילום: הספריה הלאומית

          אלישע שחמון, מראשוני תעשיית ההייטק בישראל ומנכ"ל מוטורולה ישראל לשעבר, הלך לעולמו בגיל 85

          לוגו גילת צילום יחצ

          גילת חתמה על חוזה בשווי 40 מיליון דולר עבור פלטפורמת SkyEdge IV וירטואלית

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב מנכ”ל אינוויז ל-Chiportal: כך הצלחנו להגדיל את הביצועים של מערכת הלידאר פי שלושים

          מנכ"ל אינוויז ל-Chiportal: כך הצלחנו להגדיל את הביצועים של מערכת הלידאר פי שלושים

          מאת אבי בליזובסקי
          19 אפריל 2021
          in אוטומוטיב, עיקר החדשות
          עומר כילף, מנכ"ל אינוויז טכנולוגיות צילום: יחס"צ

          עומר כילף, מנכ"ל אינוויז טכנולוגיות צילום: יחס"צ

          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          וגם: השותפים בספאק אהבו את האופי הישראלי של "כשלא נותנים להיכנס מהדלת נכנסים מהחלון" ואת המקור שלו ביחידה 8.1

          חברת אינוויז, הכריזה על חיישן ה-LiDAR מהדור החדש, InnovizTwo, שלהערכתה מספק ביצועים טובים פי 30 מחיישן הדור הראשון, InnovizPro, וניתן לייצר אותו במחיר נמוך בכ-70% בהשוואה למחיר של InnovizPro. החיישן פועל באורך גל של 905 ננומטרים ומיועד לשימוש בכלי-רכב רגילים ואוטונומיים. העיבוד נעשה לאחר מכן על מחשב רכב רגיל לבחירת הספק (לדוגמה החברות שמספקות את הרכיבים לב.מ.וו), באמצעות כלים שפיתחה אינווייז.

          בראיון לאתר Chiportal מסביר מנכ"ל אינוויז עומר כילף כיצד החברה עשתה זאת, אך תחילה הוא מסביר כי מה שחשוב יותר הוא עצם חשיפת הביצועים: "אנו מפרסמים את ביצועי המערכת. אני מדבר עכשיו עם לא מעט אנליסטים ועיתונאים ונוכחתי שקיים בלבול בתעשיה לגבי הלידאר ומה אפשר לעשות איתו. זאת בשל חוסר השקיפות של השחקנים לגבי הביצועים של המוצרים שלהם. אבל בסופו של דבר מדובר בחיישן, שהוא מוצר טכני ויש לו מפרטים מאוד מדוייקים, ולא חוויית משתמש שהיא גורם סוביקטיבי יש לו רזולוציה, יש לו שדה ראיה – דברים שקל מאוד להסביר. ובכל זאת הרבה מאוד מההחברות המפתחות לידאר מסתירות את הנתונים הללו. זה מאוד לא סטנדרטי לבוא ולחשוף את ה-Spec בצורה כל כך ברורה מכיוון שכך אנו נותנים למחרים לדעת עם מה אני עומד לצאת לשוק ועכשיו כאילו שמתי להם למטרה לשאוף אליה. אני לא מודאג משתי סיבות : הוא כבר טוב בהרבה מהמוצרים המתחרים, והוא גם חזק פי שלושים מהדור הקודם – InnovizPro.

          בסופו של דבר אנחנו חברת סיסטמם ולא רק חברת שבבים, לכן אנחנו יכולים להגדיל את הביצועים באמצעות התקדמות במקביל של כל הרכיבים. למשל המערכת האופטית ואת החיישנים – כל אחד מהמרכיבים עבר שיפור בין פי 2 לפי 5, והתוצאה הסופית היא שיפור גדול בביצועים. לדוגמה שדה הראינה גדל מ-115 על 25 ל-125 על 40, אבל גם הרזולוציה הרבה יותר גדולה, לכן אנחנו יכולים לספק הרבה יותר פרטים.

          שיפור נוסף היה סינון קרני השמש שמהוות רעש למערכת שמפריע לה להבין מה מתרחש בכביש ובסביבתו. מכיוון שאלו פוטונים שמגיעים באופן רציף בתדירות ידועה הצלחנו להפחית את ההשתקפות. גם הקטנת הרעש מאפשרת שיפור של המוצר. בנוסף, הצלחנו גם להגדיל את היעילות התרמית של המערכת. עוד דרך להוזיל את הייצור (ב-70% כאמור) היא להקטין את מספר החיישנים – לדוגמה סורק אחד במקום שניים וגם הוא יעלה כמחצית מהסורקים הקודמים כלומר כבר יש שיפור של 75% במחיר הסורקים.

          "היפה בכך שאנו חברת סיסטם הוא שיש פה הרבה אנשים שעובדים על הרבה מאוד רכיבים שבסוף משולבים מתוך המוצר הסופי. מספיק שכל אחד משפר את הביצועים לפי 1.5, כבר מגיעים לשיעור שיפור גדול אבל היו גם כאלו שהתעלו על עצמם ושיפרו את הביצעוים של הרכיבים שלהם אפילו פי 5. בכלל הצלחנו להוריד את כמות הרכיבים בכלל והרכיבים האופטיים בפרט וכך הצלחנו להגדיל גם את שדה הראיה פי 2, וגם את הרזולוציה של התמונה."

          "ובסוף, הלידאר מיוצר באופן אוטומטי על ידי רובוטים, כי אסור שיד אדם תיגע במוצר שמשפיע על בטיחות הנסיעה. מכיוון שמדובר במערכות SOLID STATE אפשר למכן את כל התהליך. בדור החדש יש פחות רכיבים ולכן הייצור יהיה אפילו יותר קל."

          שובו של ענף הרכב

          בשנה שעברה הספידו את ענף הרכב, ואמרו שבגלל הירידה ברכישת מכוניות, חברות הרכב יפחיתו את ההשקעה במו"פ והנה אנו רואים דווקא פריחה, שבאה לידי ביטוי בין היתר בחברות רבות, ובהן גם חברות ישראליות המפתחות לתחום הרכב שנכנסו לבורסה בשוויים גבוהים בשיטה המכונה SPAC.

          כילף נותן לכך הסבר: "כל עוד יש בשוק שחקנים כמו טטלה ועוד כמה newcomers שגורמים לשינויים בתחום. החברות הגדולות מבינות טוב מאוד שאסור להן לשקוע בתרדמת אז הן זזות מהר."

          בתשובה לשאלה עד כמה אנחנו קרובים למכונית אוטונומית מלאה אמר כילף: "אחנו בשלב של 90/10. כלומר הטכנולוגיה כבר קיימת עכשיו צריך לסיים עם עשרת האחוזים המעצבנים. בעיקר מדובר בתיקוף הטכנולוגיה במקרי קצה, וייקח הרבה זמן לערוך את הניסויים הללו. זה מה שבעצם מעכב את הטכנולוגיה."

          "כחברת ראייה מלאכותית, באינווייז שוקדים כל הזמן על הכנת קטלוג של עצמים מסוגים שונים בוודאות גבוהה ככל האפשר. אנחנו לא אלה שמפתחים את מערכות הנהיגה האוטונומיות בעצמנו. החברים שלנו בב.מ.וו ואנחנו נסים את המערכות בכל מיני סביבות. צריך לדעת להבדיל בין משאית לטרקטורון, או כפי שביקשו מאיתנו הלקוחות בסין – לזהות כלי רכב תלת גלגליים."

          איך זה להיות מנכ"ל של חברה בורסאית?
          ההרגשה היא בין שקט נפשי לבין הפרעה עצבית תודה זה כזה פתאום אני מקבל אימייל מאנשים שאני לא מכיר שכותבים לי " השקעתי במניה מה קורה". פתאום אתה מוצא את עצמך חשוף לכל מיני אנשים זה סיטואציה מעניין תודה מן הסתם אני לא יכול להגיד שום דבר שהוא לא פומבי".

          שואלים אותי אם לא אני לא מוטרד מהדוחות הרבעוניים. אני מתהלך עם תחושה של רוגע. בסופו של דבר החברה תהיה טובה ואנחנו מצליחים. יש לנו שותפים טובים ובפרט ב.מ.וו ומרצדס.

          בתחילת חודש אפריל 2021 החלה אינוויז להיסחר בבורסת נסד"ק בעקבות מיזוג עם חברת ה-SPAC האמריקאית Collective Growth Corporation. שאלנו את כילף איך הוא מסתדר עם המשקיעים הללו? "מדובר באנשים בעלי וותק בתעשייה, אחד מהם מגיע אחרי הרבה שנים בחברת פורד, הם מבינים מה זה ביזניס ומאמינים בצוות ובטכנולוגיה שלנו. הם מבינים מה המשמעות של טכנולוגיה שמגיעה מ-8.1. נראה לי שזה מה שתפס אותם. אני מכנה זאת relentless – האופי הישראלי של אם סוגרים לך את הדלת אני מנסה להכנס מהחלון. במהלך חצי השנה שאנחנו עובדים ביחד הם ראו אותנו בכל מיני מקומות שבהם אנחנו פועלים בשיטת קומנדו, היכן שצריך כדי לגרום לדברים לקרות . המנהלים של Collective Growth אוהבים את האופי הזה." הסביר כילף.

          תגיות לידארעומר כילאףאינוויז
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          MOIA - רכבים אוטונמיים מבוססי מכ
          אוטומוטיב

          מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את צי ההסעות האוטונומיות של אובר בלוס אנג'לס

          רכב אוטונומי בדרגה 3. צילום BMW ואינוויז
          אוטומוטיב

          אינוביז חתמה על הסכם פיתוח עם אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם

          מנכ
          אוטומוטיב

          NXP השלימה את רכישת TTTech Auto תמורת 625 מיליון דולר – ומזרזת את מהפכת הרכב מבוסס התוכנה

          מערכות לידאר לרכב. אילוסטרציה: depositphotos.com
          אוטומוטיב

          סוני מכריזה על חיישן עומק חדש לרכבי לידאר: ביצועים מתקדמים לבטיחות ודיוק במערכות נהיגה אוטונומיות

          הפוסט הבא
          PowerStream 160Ka. צילום יחצ גילת

          גילת קבלה הזמנות בהיקף של מעל ל-20 מיליון דולר לתמיכה בקבוצת לוויינים במסלול לווייני נמוך (LEO)

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • ספידאטה גייסה 44 מיליון דולר ומשיקה את השבב הראשון…
          • ההתנתקות בין ארה"ב לסין מעצבת מחדש את תעשיית השבבים
          • אלישע שחמון, מראשוני תעשיית ההייטק בישראל…
          • קיסייט תספק פתרונות בדיקה וסימולציה להעלאת הכשירות…
          • אנבידיה מתכננת להקים קמפוס ענק באיזור הצפון. מחפשת…

          מאמרים פופולאריים

          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל…
          • הנשק מול מחלת הסרטן: תאי T המבוססים על טכנולוגיית…
          • בהלת השבבים: המרוץ הגלובלי אחר שבבי AI מצית את שוק הסיליקון
          • הבינה המלאכותית מתעצמת ומאיימת על העובדים הפגיעים ביותר

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס