טסלה הודיעה כי תנטוש את מכ"ם mmWave ותאמץ מערכת תפיסה של חיישני תמונה טהורה מבוססי מצלמה לכלי הרכב שלה החל מהחודש. הרגולטור בסין דורש להתקין מערכות לידאר בכל מכונית חדשה, חלק מהיצרנים מתנגדים
בתעשיית הרכב מתקיים דיון באשר למערכת חיישנים תעבוד בצורה הטובה ביותר עבור כלי רכב אוטונומיים כולל טסלה שמעדיפה להתמקד בחיישנים חזותיים.
טסלה הודיעה כי תנטוש את מכ"ם mmWave ותאמץ מערכת תפיסה של חיישני תמונה טהורה מבוססי מצלמה לכלי הרכב שלה החל מהחודש. טסלה טענה כי המערכת, הגם שהיא נטולת מכ"ם ומסתמכת רק על המצלמות החיצוניות של כלי הרכב לביצוע פונקציות נהיגה חצי-אוטונומיות, יכולה לעמוד בדרישות של כלי רכב אוטונומיים ברמה 2+ ואף רובו-בוסים (אוטובוסים אוטונומיים) בדרגה 4/5. הבעיה העיקרית שצריך בגללה מכ"ם (שמייקר מאוד את המכונית) היא הצורך "לראות" את הדרך בתנאי מזג אוויר גרועים.
בינתיים, טכנולוגיית מכ"ם הדמיה 4D המתהווה הרחיבה את יכולות זיהוי העצמים לעומת מכ"ם mmWave המסורתי ביעילות ובזול, והיא יכולה לעבוד היטב בתנאי מזג אוויר שונים. יש המעריכים כי מכ"ם הדמיה 4D יוכל להחליף גם את חיישני ה- LiDAR וישמש עבור כלי רכב אוטונומיים ברמה 2 + ורמה 3-5 בעתיד.
סין בוחנת באופן פעיל את טכנולוגית ה-LiDAR , אך חלק מיצרני הרכב במדינה שוקלים לעבור לחיישנים אחרים בשל מגבלות מזג האוויר הקשורות ללידאר .
מומחה שבבי רכב בחברת NXP אמר לאחרונה כי יצרני רכב צריכים לשקול אימוץ מערכות חיישנים שונות עבור כלי רכב אוטונומיים המבוססים על הדגמים שלהם ובהתאם לארכיטקטורה החשמלית והאלקטרונית שלהם ולא לפסול מראש טכנולוגיות שונות.