פוקסקון, המרכיבה הגדולה ביותר של מכשירי אייפון עבור אפל, אמרה כי ה- MIH Alliance for EVs שלה משך בתוך פחות מחצי שנה יותר מ -1,200 חברות שותפות המספקות חומרה ותוכנה. יחד, החברות מתכננות להשיק ערכת רכב חשמלי באוקטובר ואוטובוס חשמלי של אב-טיפוס בשנת 2022
ההודעה של פוקסקון על ברית של חברות המייצרות רכבי חשמליים ואת החלקים עבורם בחודש שעבר מכוונת ככל הנראה ליצירת שותפויות עם חברות שיש להן אינטרס להיכנס לעסקי הרכב החשמלי ובמיוחד – אפל שפוקסקון תציע לה להצטרף לברית במקום להתחרות.
פוקסקון, המרכיבה הגדולה ביותר של מכשירי אייפון עבור אפל, אמרה כי ה- MIH Alliance for EVs שלה משך בתוך פחות מחצי שנה יותר מ -1,200 חברות שותפות המספקות חומרה ותוכנה. יחד, החברות מתכננות להשיק ערכת רכב חשמלי באוקטובר ואוטובוס חשמלי של אב-טיפוס בשנת 2022.
מטרת הברית היא ליצור פלטפורמה פתוחה עבור רכבים חשמליים מבוססח מערכת ההפעלה אנדרואיד עם קוד פתוח של גוגל עבור סמארטפונים. בשיחה בפגישה שהתקיימה ב -25 במרץ אמר ג'ק צ'נג, מנכ"ל הברית MIH ומייסד שותף של יצרנית ה- EV הסינית ניו, כי הקבוצה תשאף לפתח מתודולוגיית עבודה מהירה ויעילה גבוהה, שתייצר מערכת אקולוגית לענף המכוניות החשמליות מהדור החדש.
"יצרן או צוות אחד לא יכולים להשיג דברים נהדרים", אמר באירוע ה-CTO של פוקקון, וויליאם וויי, מהנדס לשעבר באפל. "שיתוף פעולה ועבודת צוות הם מאוד קריטיים." יכולתה של ברית MIH להאיץ את ייצורם של רכבי ה- EV עשויה לסייע לפוקסקון לזכות בשותפות ייצור חדשה במכוניות חשמליות עם אפל ואולי אף עם טסלה, לדברי CY Huang, נשיא בנק ההשקעות הבוטיק FCC Partners.
"ייצור עבור אפל הוא אכן מטרה חשובה עבורנו אמר הואנג בראיון ל- EE Times. "בסופו של יום רצוי שיהיו אלה גם אפל וגם טסלה."
עם התפתחות טסלה כחברה הדומיננטית בעסקי המכוניות החשמליות היה ברור שאפל תיכנס לתחום אף היא אך עד כה אפל החמיצה הזדמנות מרכזית לתפוס חלק מעסק שצפוי להיות גדול בהרבה מסמארטפונים או מחשבים.
כמובן יצטרכו לפתח התאמות למערכות ההפעלה הרלוונטיות.