ענקית השבבים משלימה את האקזיט עבור דלק רכב ומשקיעים נוספים – ותשלב את טכנולוגיות ה-V2X בפלטפורמות הרכב החכם שלה
שנה לאחר שהעסקה הקודמת בוטלה – קוואלקום (Qualcomm) הודיעה על רכישת אוטוטוקס (Autotalks) הישראלית, המפתחת שבבים וטכנולוגיות תקשורת בין רכבים לסביבתם (V2X), במטרה לשפר את בטיחות התחבורה. העסקה הקודמת, שכשלה ב-2024, הוערכה בכ-350 מיליון דולר, וכעת היא מתבצעת לפי שווי שלא נחשף. החברה הרוכשת צפויה לשלב את כ-100 עובדי Autotalks בפעילותה, כאשר דלק רכב ומשקיעים נוספים משלימים אקזיט משמעותי – גם אם חלקי – לאחר שהשווי של Autotalks נשחק בשנים האחרונות.
Autotalks נוסדה בשנת 2008 ופעלה במודל פאבלס (fabless). היא הייתה מהראשונות בעולם לפתח שבב ייעודי לתחום ה-V2X ותמכה בתקני DSRC ו-C-V2X (LTE ו-5G). החברה פועלת כיום מישראל, יפן, סין, דרום קוריאה, גרמניה וצרפת, ונהנתה מהשקעות מצד סמסונג, יונדאי, מיצואי, מאגמה וג’מיני. בעבר נשקלה הנפקתה דרך מיזוג SPAC לפי שווי מוערך של 1.5–2 מיליארד דולר.
קוואלקום מדגישה כי רכישת Autotalks משתלבת באסטרטגיה רחבה לחיזוק טכנולוגיות הבטיחות החכמות בענף הרכב. טכנולוגיות V2X נתפסות בחברה כחוליה קריטית בתשתית התחבורה העתידית – בזכות יכולתן לאפשר תקשורת ישירה בין רכבים, תשתיות תחבורה, רוכבים והולכי רגל.
הטכנולוגיות של Autotalks ישולבו בפלטפורמת Snapdragon Digital Chassis – המציעה פתרונות מתקדמים לרכב מקושר, כולל מערכות חישה, עיבוד ובינה מלאכותית. שילוב זה יאפשר ליצרני רכב ברחבי העולם לכלול פתרונות V2X מוכנים לייצור, המותאמים לשימוש גלובלי ולדרישות רגולטוריות מגוונות.
נאקול דוגאל, סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת הרכב והתעשייה של Qualcomm Technologies: "ככל שמערכות הרכב הופכות חכמות ומורכבות יותר, כך גוברת חשיבותן של טכנולוגיות בטיחות מהדור הבא. אנו נרגשים לצרף את הצוות המיומן של Autotalks למשפחת Qualcomm. יחד נביא פתרונות חדשניים, אמינים ויעילים שיסייעו להפחית תאונות ולשפר את זרימת התנועה."
חגי זיס, לשעבר מנכ"ל Autotalks וכיום סגן נשיא לניהול מוצר ב-Qualcomm: "החזון שלנו תמיד היה עולם תחבורתי בטוח, ללא תאונות. החיבור ל-Qualcomm יאפשר לנו לממש את החזון הזה בקנה מידה עולמי, תוך האצת אימוץ פתרונות V2X מוכחים בכל רחבי העולם."
אף על פי ש-Qualcomm לא פרסמה את סכום הרכישה של Autotalks בהודעתה הרשמית, מקורות שונים בתעשייה מעריכים את שווי העסקה בטווח שבין 350 ל-400 מיליון דולר. ההערכה מבוססת על דיווחים קודמים מהשנה שעברה, אז בוטלה העסקה המקורית בשל עיכובים רגולטוריים, אך כעת נראה כי הרכישה התבצעה בתנאים דומים .