מבט עיסקי עם עמוס וילנאי – אחד מאבות תעשיית השבבים הישראליתמאת: שלמה גרדמן לפני מספר שנים הזדמן לי להפגש עם עמוס וילנאי, אחד מאבות תעשיית השבבים הישראלית. לאחר ששב מלימודים בארה"ב היה עמוס אחד מארבעת העובדים הראשונים של אינטל ישראל, והעובד הראשון של נשיונל סמיקונדקטורס בארץ. הוא יזם וניהל את חברת התכנון הישראלית קלריטי ואח"כ שב לקליפורניה והקים את חברת השבבים MMC שנמכרה מאוחר יותר ל-AMCC ב מחיר 4.5 מילארד דולר! הצלחה כבירה שעד כה אין לה אח ורע בתעשיית השבבים הישראלית. |
מבט עיסקי עם עמוס וילנאי – אחד מהאבות של תעשיית השבבים הישראליתמאת: שלמה גרדמן לפני מספר שנים הזדמן לי להפגש עם עמוס וילנאי, אחד מאבות תעשיית השבבים הישראלית. לאחר ששב מלימודים בארה"ב היה עמוס אחד מארבעת העובדים הראשונים של אינטל ישראל, והעובד הראשון של נשיונל סמיקונדקטורס בארץ. הוא יזם וניהל את חברת התכנון הישראלית קלריטי ואח"כ שב לקליפורניה והקים את חברת השבבים MMC שנמכרה מאוחר יותר ל-AMCC ב מחיר 4.5 מילארד דולר! הצלחה כבירה שעד כה אין לה אח ורע בתעשיית השבבים הישראלית. |
למרות הקריירה המפוארת שלו נשאר עמוס אדם צנוע שאינו מעונין בחשיפה תקשורתית ולא מוכן להתראיין. בשיחה אישית בביתו בישראל חלק עמי את ה"אני מאמין" העסקי שלו. עמוס שהתחיל את הקריירה שלו כמהנדס ואף שימש מרצה בטכניון, הבהיר בשיחתינו כי הצלחתה של חברה אינה באה בזכות הטכנולוגיה היחודית שלה אלא בעיקר בזכות יכולות הניהול של ראשיה והכרתם בחשיבות השיווק כמרכיב מרכזי בהתפתחותה. חברת MMC מכרה בניהולו של עמוס במליונים רבים אך מעניין ביותר היה לשמע דווקא כיצד הצליח עמוס לשכנע את אחת מחברות ציוד התקשורת המובילות בעולם לעבוד עם מוצרי חברת MMC. כדי לחדור לאותה חברה היה ברור לו כי עליו לשכנע את המנהלים הטכנים שלה בעליונות מוצריו. משלא הצליח להפגש עם המנהל האחראי החליט לארוב לו כאשר יצא להפסקת עישון ואז הצליח להשיג את מבוקשו . בדומה לכך נהג כאשר גילה כי מנהל לא סימפטי אחר, שסרב באדיקות לפגוש אותו , גר בשכנות איליו ויוצא מדי ערב לסיבוב שכונתי עם הכלב שלו. עמוס לקח את כלבו ונפגש עמו, כביכול במקרה, בנתיב ההליכה של שניהם. משם כבר התפתחה שיחה שהובילה לעסקים במליוני דולרים. עמוס מודה שגם המזל עמד לצידו אך הוא מאמין כי העובדה כי לא בחל בשום דרך יצירתית כדי להגיע ליעדיו העסקיים היתה מרכיב חשוב בהצלחתו.
אין ספק כי חברות ישראליות רבות יכולות ללמוד מנסיונו של עמוס ולהקדיש חשיבה יצרתית לא רק לפיתוח מוצריהם אלא גם ובמיוחד לשיווקם. התחרות הגוברת והולכת מצידן של חברות אמריקאיות, סיניות, טיוואניות והודיות בתחום השבבים, רק מחדדת את חשיבות השילוב בין טכנולוגיה מתקדמת לשיווק מוצלח ומחייבת את כולנו לשים את נושא השיווק כיעד אסראטגי בניהול חברות השבבים. ללא יעד זה יתקשו החברות להצליח, וזאת למרות הטכנולוגיות הנהדרות שברשותן.
עמוס עסוק בימים אלו בתחביבו הגדול, טיסות אוירובטיות בשמי קליפורניה, ובעוד הוא מרחף מעלינו, כדאי ללמוד ממי ש"היה שם" על המרכיבים שיובילו גם את חברתכם להצלחה
{loadposition content-related} |