כך עולה ממחקר שפרסמה חברת IDC, המסתמכת על נתוני המכירות של החברות
.
בלאקברי של RIM – שמר על רמת מכירות אך לא זינק כמו אייפון של אפל |
זינוק של 21.7% במכירות הטלפונים הסלולריים בעולם נרשמה ברבעון הראשון של 2010, עקב הגאות שנרשמה בביקוש לטלפונים חכמים – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר IDC. על פי הנתונים, RIM, שמאז ומתמיד נהנתה ממכירות נאות של טלפונים חכמים, הצליחה לראשונה להתברג בין חמש היצרניות המובילות של הטלפונים הסלולריים, ודחקה ממנה את מוטורולה (Motorola). בסך הכול, נמכרו ברבעון המדווח 294.9 מיליון יחידות של טלפונים חכמים.
RIM התברגה לחמשת החברות המובילות בשוק הטלפונים הסלולריים בגלל הפופולריות של מכשירי הבלקברי (BlackBerry) מתוצרתה – כך עולה מהדו"ח של IDC. נוקיה (Nokia) שמרה על המקום הראשון בטבלת המכירות של IDC, עם נתח של 36.6% מהשוק. עם זאת, מדובר בירידה בהשוואה לשנה שעברה, שאז עמד נתח השוק שלה על 38.4%. סמסונג (Samsung) רשמה את הגידול הרב ביותר בין היצרניות המובילות, ונתח השוק שלה הגיע ל-21.8% לעומת 18.9%. במקום השלישי ברשימה נמצאת LG עם נתח שוק של 9.2%. אחריה נמצאות RIM וסוני אריקסון (Sony Ericsson), , עם נתח של 3.6% אחוזים לכל אחת מהן.
בנוסף, חברת המחקר Strategy Analytics דיווחה, כי מכירות הטלפונים החכמים זינקו ברבעון הראשון של 2010 ב-50%, בעקבות עלייה של פי שניים במכירות מכשירי ה-iPhone של אפל (Apple). עוד עולה מנתונים אלה, כי RIM שמרה על הנתח שלה בשוק הטלפונים החכמים – 20% – ואילו נוקיה רשמה את הצמיחה המהירה ביותר בשוק זה בשלוש השנים האחרונות, בין היתר בזכות שילוב בין צגי מגע לבין מקלדות פיזיות בטלפונים החכמים מתוצרתה.
{loadposition content-related} |