גבי זליגסון, נשיא ומנכ"ל נובה: "שנת 2011 היתה השנה הטובה ביותר בהיסטוריה של נובה. זו היתה השנה השלישית ברציפות בה צמחנו מעבר לכלל התעשיה
גבי זליגסון |
חברת נובה מכשירי מדידה, ספקית פתרונות מטרולוגיה עצמאיים ובפרט בתחום פתרונות המטרולוגיה המשולבים עבור בקרת התהליכים בשוק המוליכים למחצה, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2011 ולשנה כולה.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2011 הסתכמו בסך של 19.2 מיליון דולר. שיעור רווח גולמי של 55% ושיעור רווח תפעולי של 12%.
רווח נקי על בסיס GAAP של 5.0 מיליון דולר, או רווח של 0.18 דולר למניה בדילול מלא (כולל הכנסות של 2.5 מיליון דולר כתוצאה מיצירת נכס בגין מיסים נדחים). ואילו הרווח הנקי על בסיס Non GAAP של 3.0 מיליון דולר, או רווח של 0.11 דולר למניה בדילול מלא. החברה גם רשמה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך 3.9 מיליון דולר
בשנת 2011 כולה הגיעו הכנסות נובה לשיא של 102.8 מיליון דולר, עלייה של 19% בהשוואה לשנת 2010. החברה רשמה שיעור רווח גולמי של 56% ורווח תפעולי בשיעור של 24%. הרווח הנקי על בסיס GAAP הגיע ל-28.1 מיליון דולר, או רווח של 1.04 דולר למניה בדילול מלא (כולל הכנסות של 2.5 מיליון דולר כתוצאה מיצירת נכס בגין מיסים נדחים), הרווח הנקי על בסיס Non GAAP של 27.1 מיליון דולר, או רווח של 1.00 דולר למניה בדילול מלא החברה ייצרה תזרים מזומנים חיובי של 25.1 מיליון דולר ורשמה שיא בסך יתרות המזומנים של 87.1 מיליון דולר.
גבי זליגסון, נשיא ומנכ"ל נובה: "שנת 2011 היתה השנה הטובה ביותר בהיסטוריה של נובה. זו היתה השנה השלישית ברציפות בה צמחנו מעבר לכלל התעשיה, שנה שבה חצינו את קו המכירות של 100 מיליון דולר בפעם הראשונה, ייצרנו רווח נקי של מעל 27 מיליון דולר והגדלנו את סך יתרות המזומנים ביותר מ-22 מיליון דולר.
הכנסות הרבעון הרביעי חצו את הרף העליון של התחזית שלנו והרווחיות עלתה על ציפיותינו, כתוצאה מתמהיל מוצרים עתירי פונקציונאליות ושליטה מוצלחת בהוצאות. כמו כן, על פי כללי החשבונאות נדרשנו לייצר נכס בגין מיסים נדחים כתוצאה מרווחיות מתמשכת, והרווח הנקי ברבעון הרביעי כלל בתוכו 2.5 מיליון דולר הטבת מס".
"התחלנו לראות עליה בהזמנות בתחילת הרבעון הרביעי, אשר תפסה תאוצה ככל שהתקדמנו ברבעון, והמשכנו לראות מגמה חיובית בחלקו הראשון של הרבעון הראשון של שנת 2012. כתוצאה מכך, סיימנו את השנה עם שיפור משמעותי בצבר ההזמנות בהשוואה לסוף הרבעון השלישי ונכנסנו לשנת 2012 עם ראות טובה יותר קדימה. בהסתכלות על ההזדמנויות העומדות בפנינו, אנו מתכננים להשקיע משאבים בכדי להמשיך ולבסס את תוכניות הצמיחה שלנו בטווח הארוך. המיקוד שלנו במהלך השנים האחרונות בפיתוח אגרסיבי של מוצרים, מצויינות תפעולית ובסיס לקוחות חזק, הם שהביאו למיצוב של נובה כיום. מיקוד זה ימשך גם בעתיד תוך כדי התאמת האסטרטגיה שלנו לגודלה הנוכחי של החברה, וזאת כדי לתמוך בתוכנית הצמיחה שלנו לטווח הרחוק".
"לאחר מספר שנים בהן מיקדנו את מאמצינו בחדירה ללקוחות חדשים, אנו נהנים כיום מהזמנות חוזרות לפתרונות המטרולוגיה העצמאיים שלנו, אשר היוו חלק משמעותי מסך הפעילות העסקית שלנו בשנת 2011. במהלך השנה השקנו שלושה מוצרים חדשים, אשר גם עבורם קיבלנו הזמנות חוזרות ממספר לקוחות, וזוהי אינדיקציה מצויינת להצלחה במימוש תוכניות הפיתוח שלנו. צבר ההזמנות שלנו מעיד על כך שאנו ממוצבים היטב בחזית הטכנולוגית, כאשר רוב ההזמנות הן עבור טכנולוגיות יצור של 28 ננומטר ומטה, וזכיות אחרונות כוללות פעילויות פיתוח בטכנולוגיות של 11 ננומטר ו-14 ננומטר עם לקוחות מובילים בתעשייה". {loadposition content-related}