כך מסבירה ג'וליה הס, מנהלת תחום טכנולוגיה וגיאופוליטיקה ומתמחה בתחום שרשראות האספקה של תחום השבבים במכון החשיבה הגרמני Stiftung Neue Verantwortung
נקודת התורפה של חוק השבבים האירופי היא בהתעלמות שלו מסבסוד מפעלים בעלי טכנולוגיות ותיקות, החיוניות לתחומי הרכב ההנדסה והבריאות ובמקום זאת מנסה להתחרות בסין וטאיוואן בטכנולוגיות ייצור מתקדמות.
כך מסבירה ג'וליה הס, מנהלת תחום טכנולוגיה וגיאופוליטיקה ומתמחה בתחום שרשראות האספקה של תחום השבבים במכון החשיבה הגרמני Stiftung Neue Verantwortung. במאמר שהתפרסם באתר International Politics and Society
"חוק השבבים האירופי, הצעת חוק שמטרתה להגביר את התחרותיות הטכנולוגית של אירופה ואת אבטחת האספקה במגזר המוליכים למחצה, מתמקד יותר מדי בשבבים מתקדמים או חדשניים, ולא לוקח בחשבון את הרלוונטיות של מפעלי מוליכים למחצה מבוססים, שבהם לסין יש מעמד חזק יותר.
"בעוד יצרני השבבים מנסים לחדש ולהכפיל את צפיפות הטרנזיסטורים כל שנתיים בהתאם לחוק מור, ישנם שבבים חיוניים אחרים עם פונקציות שונות שאינם מעובדים בהכרח במפעלי מוליכים למחצה אולטרה-מודרניים. שבבים קטנים אלה מיוצרים לעתים קרובות במפעלים ישנים יותר, וסין, יחד עם טייוואן, נותרה על גבי ייצור מוליכים למחצה במפעלים ותיקים ומבוססים יותר. "
"אירופה, לעומת זאת, נותרה תלויה במפעלים ישנים אלה בסין ובטייוואן. עבור תעשיות כגון מגזרי הרכב, המכשור הרפואי ותעשייה 4.0, שבבים עם רוחב מבני גדול יותר ממלאים תפקיד חשוב, אפילו יותר מאשר שבבים חדשניים. עד שנת 2030, כל מוליך למחצה אחר שנמצא ברכב יתבסס על מה שמכונה צמתים בוגרים, שהם שבבים עם רוחב מבני גדול יותר של לפחות 28 ננומטר. חוק השבבים האירופי אינו מכיר בחשיבותם של מפעלים ישנים יותר, מה שמוביל לתלות שיש להעריך ואולי לצמצם כדי להגביר את העמידות והאספקה של מוליכים למחצה בעלי חשיבות אסטרטגית באירופה."
"מכיוון שתהליכי ייצור מבוססים יותר אלה אינם זכאים לסובסידיות למוליכים למחצה חדשניים, נושא זה אינו נלקח בחשבון בטיוטת חוק השבבים האירופי. אם ניקח בחשבון את הרלוונטיות האסטרטגית של שבבים אלה עבור תעשיות הרכב, ההנדסה והבריאות, נקודה עיוורת זו בחקיקה היא בלתי מובנת לחלוטין. זהו תחום אותו אנו צריכים לשפר: דיון רציני על אמינות האספקה לתעשיות משתמשי הקצה יצטרך להתייחס לרלוונטיות העיקרית של תהליכי ייצור צמתים בוגרים ולהסיק מסקנות על התלות השונות במגזר זה. אירופה צריכה לשקול את כל הספקטרום של ייצור השבבים כדי למצב את עצמה היטב מבחינה אסטרטגית." מסכמת הס.