כך עולה ממחקר של חברת Strategy Analytics שהוזמן על ידי אינטל. עוד ממצאים מהמחקר: כלי רכב ללא נהג צפויים לפנות יותר מ-250 מיליון שעות מדי שנה, שירותי ניוד לעסקים ולצרכנים פרטיים יכניסו כ-6.7 טריליון דולרים
על פי הערכה שמרנית ניתן יהיה להציל את חייהם של 585,000 בני אדם בעשר שנים, הודות לנהיגה אוטונומית. הצמצום בעלויות הנובעות מתאונות דרכים צפוי להסתכם ביותר מ-234 מיליארד דולר. כך עולה בין היתר מממצאי מחקר שביצעה חברת Strategy Analytics בהזמנת אינטל.
המחקר החדש צופה כי כלי רכב ללא נהג צפויים לפנות יותר מ-250 מיליון שעות מדי שנה שהוקדשו בעבר לנסיעה לעבודה בערים העמוסות בעולם. הזמן והידיים הפנויות יתורגמו לפעילויות מגוונות ויניעו ענפים כלכליים חדשים.
השימוש העסקי בשירותי ניוד, על פי Strategy Analytics, צפוי להניב הכנסות של 3 טריליון דולר, שהם 43% מסך כלכלת הנוסעים. השימוש הצרכני באותם שירותים יהווה 55% מהשוק, כ-3.7 טריליון דולרים. הכנסות של 200 מיליארד דולר צפויות לנבוע מהשימוש הצרכני הגדל ביישומים ושירותים חדשניים, שיפותחו במקביל להתפתחות והשתרשות השימוש בכלי רכב ללא נהג.
"הטכנולוגיה האוטונומית תניע שינוי במגוון תעשיות ותיצור נוף חדש שניצניו הראשונים יופיעו במגזר המסחר בין עסקים (B2B)", הסביר הארווי כהן, שותף לכתיבת המחקר ונשיא Strategy Analytics. "הופעתם של כלי רכב ללא נהג תתחיל בשווקים המפותחים ותמציא מחדש את ענפי שיגור החבילות והתחבורה למרחקים ארוכים. היא תקל על המחסור בנהגים ברחבי העולם ובשלבים הראשונים תהיה אחראית לשני שליש מההכנסות החזויות". חברת המחקר ממשיכה ומציינת שמסחור של כלי רכב אוטונומיים יצבור תאוצה עד 2040 וצפוי להניב חלק גדל והולך מהערך החזוי תוך שהוא מבשר את השקתם של שירותים מותאמים אישית ומידיים.
חוץ ממהפך תחבורתי, המחקר חוזה מהפכה של ממש בכל הקשור לדפוסי צריכת הבידור, הנופש, הטיפוח והתיירות שלנו. באינטל צופים כי המכוניות יהפכו ל"תאי חוויות ניידים". יהיו סלוני יופי על גלגלים, כלי רכב עם שולחנות עם מסכי מגע שיאפשרו שיתוף פעולה מרחוק, ייערכו סעודות משותפות תוך כדי נסיעה, מכירה מרחוק, יוקמו קליניקות רפואיות ניידות ותאי טיפולים ואפילו מלונות ניידים, המורכבים מ"להקות של מכוניות אוטונומיות" (Platooning).
מפיקי מדיה ותכנים יפתחו פורמטי תוכן חדשים שיתאימו לזמני נסיעה קצרים וארוכים. הפרסום מבוסס המיקום יהפוך לרלוונטי מתמיד ככל שמפרסמים ומשרדי פרסום יידרשו לנצל אפשרויות חדשות במרחב הפרסום ותכניו. מעסיקים, מבני משרדים, מגדלי מגורים, קמפוסים אוניברסיטאיים ומרכזי דיור יציעו שירותי ניוד כערך מוסף, בניסיון לייחד את עצמם מהמתחרים או כחלק מחבילות תגמול.
"באופן שניתן להשוואה למרוץ החלל של שנות ה-60 במאה ה-20, ההכרזה של היום היא קריאת השכמה לעולם לתת את דעתו על האתגר", אמר גרג לינדזי, אורבניסט ועתידן ניידות. "עתיד הניידות, ההתקדמות הכלכלית והיווצרותן של הזדמנויות צמיחה חדשות כגון כלכלת הנוסעים מחייבים דיאלוג מתמשך. אני נרגש לשתף פעולה עם אינטל בהפצת הדיון הזה ובבחינת פתרונות מנקות המבט של התעשיות המגוונות שיעצבו את עתידנו – החל מיצרני רכב ומשקיעים וכלה בקובעי מדיניות וחברות הזנק".
"חברות צריכות להתחיל לתכנן כבר עכשיו את על האסטרטגיה שלהן לעידן המכוניות האוטונומיות", אמר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ'. "עד לפני פחות מעשר שנים, איש לא דיבר על הפוטנציאל של האפליקציות הניידות או של כלכלת השיתוף משום שאיש לא חזה מה עומד להתרחש. זו הסיבה שאנו מתחילים כבר עכשיו לדבר על כלכלת הנוסעים החדשה, במטרה להפנות את תשומת לבם של בני אדם להזדמנויות החדשות שייווצרו כאשר מכוניות יהפכו להתקני הנתונים הניידים החזקים ביותר שבהם נשתמש מהרגע שאנשים יהפכו מנהגים לנוסעים".
קישור למחקר המלא.
{loadposition content-related} |