כך הבטיח ניר ששון, מנכ"ל AutoTalks במפגש מועדון השבבים
ניר ששון, מנכ"ל AutoTalks בכנס מועדון השבבים, 6 ביולי 2015. צילום: שמואל אוסטר |
כדי לעשות את העולם בטוח יותר כנראה לא מספיקות הטכנולוגיות הנוכחיות של מערכות המתריאות בפני תאונות, אפשר גם להגדיל את מרחב ההתראה, ובכך לחסוך 80% מהתאונות. כך אמר ניר ששון, מנכ"ל AutoTalks במפגש מועדון השבבים שנערך לאחרונה ואשר עסק בתחום השבבים לרכב.
הנתון שסיפק ששון עולה מתוך מחקר שנערך בארה"ב ואשר בדק מה יכול לקרות אם לנהגים תהיה התראה של עוד חצי שניה לפני תאונה אוטומטית. כל מה שצריך זה פשוט שהמכוניות ידברו זו עם זו ועם התשתיות, אפילו עוד לפני שלב המכוניות האוטונומיות, וניתן אפילו להוסיפו לכלי רכב קיימים.
AutoTalks היא חברת פאבלס שנוסדה ב-2008 ע"י ששון ואון הרן, המייסד של פסעבה. היא מפעילה מטה בישראל ומשרדים בצרפת, גרמניה, יפן ,קוריאה, שבדיה וארה"ב.
"אם הרכבים יחליפו מידע זה עם זה עוד לפני שהנהגים רואים בפועל את המכונית השניה, זה יכול לעזור כי הבעיה כיום היא שכאשר אנו מזהים בחלקיק השניה האחרון שעומדת להתרחש התנגשות, המידע היה קיים כבר כמה שניות קודם. כלמה שצריך זה לאסוף אותו. ניתן לתקשר הדדית בין כלי רכב לכלי רכב אחרים, בין רכבים לסביבה (לדוגמה רמזורים) , בין רכבים לאופנועים ואופניים ואפילו לזהות הולכי רגל.
ניתן גם למנוע תאונות שרשרת – משום שכשנדע שמישהו בטור המכוניות שלפנינו נעצר נוכל לבלום בבטחה.
קשר עם הרמזור יוכל לתת לנו חוות דעת באיזו מהירות לנסוע כדי להגיע לרמזור הבא בירוק. אפשר למשל לפתוח את ציר התנועה לרכבי חרום שמתריאים על נוכחותם באמצעות מערכת התקשורת. ולא רק רמזורים – מסתבר שמאות תאונות בגרמניה לדוגמה הן של מכוניות המתנגשות בשלטים שאמורים להתריע על עבודות בדרכים.
יתרה מכך, מצלמות שיותקנו בכלי הרכב יוכלו לספק מידע בזמן אמת על מקומות חניה פנויים ולשתף את כלל הרשת, למקרה שמישהו זקוק למקום חניה במקום זה. וכמובן ניתן להשתמש בשבבים הללו כדי להחליף טכנולוגיות אחרות לגביית תשלומים בכבישי אגרה.
לדברי ששון, אין היום יצרן רכב שלא עובד על פיתוח מערכת שתשתתף את כלי הרכב והתשתיות, והחל מ-2019 או 2020 כמעט כל רכב חדש ייעשה שימוש בטכנולוגיה זו ואולם מה עם המכוניות והאופנועים הקיימים שלא לדבר על הולכי הרגל?
בארה"ב עולות על הכביש 17 מיליון מכוניות בשנה אבל ישנן כ-250 מיליון מכוניות ישנות יותר על הכביש וכמובן עשרות מיליוני אופנועים.
AutoTalks עבדה בדור הראשון של הטכנולוגיה עם פוג'יטסו ואלטיס. את הדור הבא מפתחת AutoTalks ביחד עם ST. "לא מדובר במודם פשוט הבעיה היא מערכתית. אני צריך לתקשר עם כלי רכב במהירות של 200 קמ"ש ולספק את המידע על המיקום של הרכב בצורה בטוחה כך שהאקרים לא יוכלו לשנות את המידע הזה ולגרום במכוון לתאונות. גם טכנולוגית ה-WIFI עברה שידרוג כך שתפעל בניידות גבוהה.
"בנוסף למערכות שיותקנו בכלי רכב אנו הולכים לרשת קילומטרים רבים של אוטוסטרדות באירופה" אומר ששון.
ראו גם:
- עולם שבו המכוניות יהיו אוטונומיות יהיה עולם בטוח יותר
- "עד 2018 לכל מכונית תותקן טכנולוגית התראה מבוססת מצלמות, זה השלב הראשון בדרך לרכב אוטונוומי"
{loadposition content-related} |