• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    תחזית שוק השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    תחזית ל־2026: תעשיית השבבים צומחת בזכות AI ורכב, אך נשארת תנודתית

    מיזוג נקספריה-מובי. צילום יחצ

    סין דורשת מהולנד לבטל את הצו נגד נקספריה: “התערבות מנהלית לא ראויה”

    תעשיית השבבים ואתגרי שרשרת האספקה. האיור הוכן באמצעות תוכנת הבינה המלאכותית DALEE

    ארה"ב השיקה את Pax Silica: קואליציה בת שבע מדינות לשרשרת האספקה בעידן ה-AI. ישראל בפנים!

    עסקת רכישת חטיבת הADAS של ZF בידי הרמן. צילום יחצ

    HARMAN רוכשת את פעילות ה-ADAS (מערכות סיוע לנהג) של ZF

    לי ג׳אה־יונג, יו״ר סמסונג אלקטרוניקס. צילום יחצ

    יו״ר סמסונג סייר באתרי השבבים בקוריאה, על רקע שיפור בביצועי חטיבת ה־DS

    ג'ון ויטל, פורטינט. צילום יחצ

    פורטינט ואנבידיה הכריזו על שיתוף פעולה לאספקת יכולות חדשות להאצת התשתיות בסביבות AI

  • בישראל
    מיחשוב קוונטי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ויו־ביקס ו-Quantum X Labs הגישו בקשת פטנט זמנית לשיטה קוונטית לניתוח ניסויים קליניים

    InnovizTwo. צילום יחצ

    Innoviz חשפה את InnovizThree: חיישן LiDAR קטן וזול יותר המותקן מאחורי השמשה

    דרור בין מנכל רשות החדשנות. קרדיט חנה טייב

    רשות החדשנות משקיעה 40 מיליון שקלים בהקמה והפעלה של 5 אתרי הרצה לסטרטאפים לפיילוטים בתנאי אמת

    גארי גולמבו, מנכ״ל MosaIC, שתייצג בישראל את SignOff Semiconductors. (צילום: באדיבות החברה)

    SignOff Semiconductors הודיעה על פתיחת פעילות מכירות בישראל בשיתוף MosaIC

    לוגו סינופסיס. צילום יחצ

    הפיטורים בסינופסיס הגיעו גם לישראל. לאחר רכישת Ansys צפויה לפטר בין 20 ל-25 עובדים! חלקם כבר פוטרו

    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    תחזית שוק השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    תחזית ל־2026: תעשיית השבבים צומחת בזכות AI ורכב, אך נשארת תנודתית

    מיזוג נקספריה-מובי. צילום יחצ

    סין דורשת מהולנד לבטל את הצו נגד נקספריה: “התערבות מנהלית לא ראויה”

    תעשיית השבבים ואתגרי שרשרת האספקה. האיור הוכן באמצעות תוכנת הבינה המלאכותית DALEE

    ארה"ב השיקה את Pax Silica: קואליציה בת שבע מדינות לשרשרת האספקה בעידן ה-AI. ישראל בפנים!

    עסקת רכישת חטיבת הADAS של ZF בידי הרמן. צילום יחצ

    HARMAN רוכשת את פעילות ה-ADAS (מערכות סיוע לנהג) של ZF

    לי ג׳אה־יונג, יו״ר סמסונג אלקטרוניקס. צילום יחצ

    יו״ר סמסונג סייר באתרי השבבים בקוריאה, על רקע שיפור בביצועי חטיבת ה־DS

    ג'ון ויטל, פורטינט. צילום יחצ

    פורטינט ואנבידיה הכריזו על שיתוף פעולה לאספקת יכולות חדשות להאצת התשתיות בסביבות AI

  • בישראל
    מיחשוב קוונטי. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ויו־ביקס ו-Quantum X Labs הגישו בקשת פטנט זמנית לשיטה קוונטית לניתוח ניסויים קליניים

    InnovizTwo. צילום יחצ

    Innoviz חשפה את InnovizThree: חיישן LiDAR קטן וזול יותר המותקן מאחורי השמשה

    דרור בין מנכל רשות החדשנות. קרדיט חנה טייב

    רשות החדשנות משקיעה 40 מיליון שקלים בהקמה והפעלה של 5 אתרי הרצה לסטרטאפים לפיילוטים בתנאי אמת

    גארי גולמבו, מנכ״ל MosaIC, שתייצג בישראל את SignOff Semiconductors. (צילום: באדיבות החברה)

    SignOff Semiconductors הודיעה על פתיחת פעילות מכירות בישראל בשיתוף MosaIC

    לוגו סינופסיס. צילום יחצ

    הפיטורים בסינופסיס הגיעו גם לישראל. לאחר רכישת Ansys צפויה לפטר בין 20 ל-25 עובדים! חלקם כבר פוטרו

    אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

    הקמפוס של אנבידיה בקריית טבעון מתקרב לחתימה: 90 דונם בהנחה וללא מכרז

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים ‫שבבים‬ הטכנולוגיה בשרות תעשיית הרכב: התרחיש הגרוע ביותר הוא השתלטות על צי שלם או על סוג מכוניות מסוים

הטכנולוגיה בשרות תעשיית הרכב: התרחיש הגרוע ביותר הוא השתלטות על צי שלם או על סוג מכוניות מסוים

מאת אבי בליזובסקי
15 נובמבר 2015
in ‫שבבים‬
klaus_nxo_developex
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך אמר קלאוס ריינמות', מנהל חטיבת הרכב ב-NXP במסגרת כנס DevelopEX2015 שהתקיים בשבוע שעבר. לדבריו, אבטחת התקשורת בין הרכב לשאר העולם (V2X) היא דבר שחייבים ליישם אותו כדי למנוע מהאקרים להשתלט על מכוניות

קלאוס ריינמות', חטיבת הרכב ב-NXP במהלך כנס DevelopEx 2015. צילום: קובי קנטור

אבטחת התקשורת בין הרכב לשאר העולם (V2X) היא דבר שחייבים ליישם אותו כדי למנוע מהאקרים להשתלט על מכוניות. כך אמר קלאוס ריינמות', מנהל חטיבת הרכב ב-NXP במסגרת כנס DevelopEX2015 שהתקיים בשבוע שעבר. כותרת הרצאתו של ריינמות' היתה: "

ההתפתחויות האחרונות בתחום האלקטרוניקה לרכב שמשטרתן ליצור רשת מאובטחת בין המכונית לשאר העולם (V2X)"

"בשנת 2020 יהיו בעולם החכם שלנו 50 מיליארד מכשירים מקושרים. חלק ניכר מהם יהיה בכלי רכב: תעודת זיהוי אוטומטית לרכב, רשת תוך רכבית, מערכת בידור, מערכת גישה לרכב, מערכות התראה. EPassport, Smart eID כרטיס בריאות, לוחיות זיהוי אלקטרוניות, חיישנים לאבטחת נתבי גישה וסייבר, בקרת גישה, אבטחה משודרגת, קישוריות Smart eID, תאורת LED חכמה. כמו כן ניתן יהיה לבצע טרנזקציות מובייל מהרכב, לנטר אחר שרשרת האספקה של רכיביו, קוראי תגי RFID, חברות במועדון נאמנות, כרטיסי אשראי מאובטחים. הרכב יהווה צומת לרשתות IOT  שיהוו את המכונית המקושרת."

"בכל כלי רכב יהיה מחשב מרושת, והוא יכיל עד 100 ECU ו-150 חיישנים, מחובר באמצעות קילומטרים של כבלים ויכיל 100 מיליון שורות קוד. המכונית תקושר יותר ויותר לעולם החיצון – למכוניות אחרות, למכשירים אישיים, לשירותי תמיכה וטיפולים שישבו בענן."

"ואולם כל הדברים הללו יהפכו את המכונית החכמה מטרה נוחה להאקרים. לפניהם בעצם מחשב  גדול שיש בו נתונים פרטיים. הוא מכיל ממשקים חיצוניים ופנימיים, ממשקים חוטיים ואלחוטיים.  הרכב המקושר פגיע מאוד – הוא מכיל מספר הולך וגדל של צמתים, תכונות מתקדמות, נתונים בעלי "ערך רב, מערכת איחסון למידע, אפשרויות דיאגונסטיקה, קישור לענן"

יכולות התקיפה הן רבות ומגוונות, החל מחדירה פיזית ועד למתקפה מרחוק. כדי לבצע מתקפה כזו על ההאקר לאתר פגיעויות במעבדי ה-ECU, בפרט ב-ECU בעלי יכולת גישה מרחוק, ניצול הפגיעיות יאפשר להאקר לקבל גישה מלאה ל-ECU. דרכו ההאקרים יכולים לתקוף ECU-ים אחרים. באמצעות המעבדים שהשליטה שלהם בידיו הוא יוכל לבסוף להשיג שליטה מלאה על הרכב."

יש חשש שהדבר יתבצע בקנה מידה גדול. כמו בשאר התחומים גם תהליך ההאקינג עבר אוטומציה – קטעי קוד וכלים מתפרסמים באיטרנט וכי ניתן לבצע את התקיפה מרחוק. התרחיש הגרוע ביותר הוא השתלטות על צי שלם או על אף על כל המכוניות מדגם מסויים."

"פריצות פיזיות יהיו מסובכות יותר .הם ידרשו ידע מעמיק, יכולת גישה פיזית, ביצוע הנדסה לאחור. יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לממשקים אלחוטיים, שיותקנו ב-75% מהמכוניות שיהיו מחוברות לאינטרנט בשנת 2020 ממשקים אלחוטיים יאפשרו לתוקף יכולת תקיפה אנונימית עם פחות סיכון לתוקף, הרבה אנשים יכולים לבצע נסיונות פריצה בעלות נמוכה, יותר מכוניות ישפעו וההאקרים יוכלו להרוויח יותר."

"פריצה מודוליV2X  תאפשר לתוקפים לגנוב את זהות הנהג, לאתר במעבד ובמערכת האיחסון אחר מפתחות פרטיים, יכולת לבצע BOOT וביצוע פעולות במחשב. לדוגמה האם אחרים יכלים לתקוף מכונית בעת הנהיגה?"

ולפיכך נדרשת דרגה גבוהה של אנונימיות (הסתרת הזהות) כדי למנוע מעקב.

"מערכת האבטחה צריכה לבדוק האם המסרים לא שונו בדרך, האם הם מגיעים ממכונית א'? האם אני יכול לסמוך על מכונית א'.  נדרשים מערכות אימות הן למכונית והן למסרים כדי למנוע הפרעה של התעבורה ברשת או התחזות. "

המסקנות אותם מסיק ריינמות' הן: תקשורת V2X היא איפוא האתגר הגדול ביותר; מערכת V2X מאובטחת דורשת אמון; יש צורך ברכיבי שבבים עמידים בפני נסיונות הונאה כדי להתמודד עם מתקפות מתוחכמות; יש צורך לפתח מערכים של מפתחות אמינים לרכב. כל המערכות הללו צריכות להיות מוכחות ומאושרות.

תחום בקרי האבטחה הוא נגזרת של תעשיית הכרטיסים החכמים ויש צורך בגישה גמישה שץגרום להשפעה מינימלית על הארכיטקטורות הקיימות. הוסיף ריינמות'.

עוד בנושא

  • מהנדסים: אל תסמכו על אנשי השיווק בהבנת צרכיו של הלקוח (כתבה נוספת מכנס DevelopEX2015)
  • האם אפל תוכל לבנות מכונית שלמה?
  • מובילאיי וטסלה משתפות פעולה בדרך למכונית אוטונומית

{loadposition content-related}
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

תחזית שוק השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com
‫שבבים‬

תחזית ל־2026: תעשיית השבבים צומחת בזכות AI ורכב, אך נשארת תנודתית

תעשיית השבבים ואתגרי שרשרת האספקה. האיור הוכן באמצעות תוכנת הבינה המלאכותית DALEE
‫שבבים‬

ארה"ב השיקה את Pax Silica: קואליציה בת שבע מדינות לשרשרת האספקה בעידן ה-AI. ישראל בפנים!

מישל ג'ונסטון והפנתר לייק ב-CES. צילום יחצ, אינטל
‫שבבים‬

אינטל משיקה את AI Playground 3.0: מהפכה בנגישות ה-AI למשתמשים ביתיים עם תמיכה בקול, תמונה וממשק מאוחד

לוגו Google Cloud. אילוסטרציה: depositphotos.com
‫שבבים‬

שבבי TPU של גוגל מעלים את מפלס הלחץ על OpenAI ומטלטלים את משקיעי אנבידיה

Next Post
snps-logo-sts-purple-grey_1

סינופסיס הכריזה על מוצרי IP לאינטנרט של הדברים

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • הפיטורים בסינופסיס הגיעו גם לישראל. לאחר רכישת Ansys…
  • SignOff Semiconductors הודיעה על פתיחת פעילות מכירות…
  • אנבידיה חנכה רשמית את המרכז בקרית טבעון; האיכלוס…
  • אב־טיפוס EUV סיני בשֶׁנְגֶ’ן מאותת על פריצת דרך, אבל…
  • אינטל משיקה את AI Playground 3.0: מהפכה בנגישות ה-AI…

מאמרים פופולאריים

  • לקרב את המחשבים ליעילות האנרגטית של המוח
  • מדענים צפו בהיפוך ספיני אלקטרון בתוך 140 טריליוניות השנייה

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2026 יערך ב-12-13 במאי, 2026. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

ChipEx2026 will be held on May 12-13, 2026. The conference is intended for everyone involved in the semiconductor industry, including engineers, professional experts, and senior executives.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס